اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه خبر داد

برگزاری جشنواره سرودهای فارسی قرآن کریم در کرمانشاه

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه از برگزاری جشنواره سرودهای فارسی قرآن کریم در استان خبر داد.

برگزاری جشنواره سرودهای فارسی قرآن کریم در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام محمد آفتابی در پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرمانشاه اظهار کرد: 29 درصد مساجد استان کرمانشاه دارای کانون فرهنگی هنری مساجد هستند که 4 درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

وی با بیان اینکه این کانون‌ها با حضور جوانان فعالیت‌های بسیاری انجام می‌دهند، افزود: کانون‌ها از پایگاه‌های مهم انجام فعالیت‌های دینی هستند و یکی از اهداف تاسیس این کانون‌ها، جذب نوجوانان و جوانان به مسجد بوده که در اسلام بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه مساجد موجب حضور افراد برای نماز و عبادت خدا می‌شوند، تصریح کرد: افراد هنگام آمدن به مسجد به آراستگی خود توجه کنند.

وی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را عاملی برای توسعه مهارت، افزایش اطلاعات، توجه به نیازهای جوانان و تعمیق باورهای دینی دانست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه با بیان اینکه از برکت سفر مقام معظم رهبری به استان 200 میلیون تومان اعتبار برای تجهیز صد کانون در نظر گرفته شده است، ادامه داد: جشنواره سرودهای فارسی قرآن کریم در کرمانشاه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت خبرگزاری شبستان در زمینه برنامه‌های قرآنی در کرمانشاه، گفت: اداره ارشاد اسلامی برنامه‌های مختلفی برای جذب حداکثری دارد و باید از ظرفیت هنرمندان استفاده کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تاکید کرد: برنامه‌های مختلفی برگزار می‌شود و این موضوع برای توجه به تمام سلیقه‌هاست.

آفتابی با بیان اینکه 355 کانون در مساجد استان کرمانشاه فعالیت می‌کنند، به ارائه گزارشی درباره فعالیت‌های این کانون‌ها پرداخت و تصریح کرد: باید با توطئه‌های دشمنان مقابله کرد و همه مسئولان از این کانون‌ها حمایت کنند.

*هیئت امنای مساجد برای تاسیس خانه قرآنی تلاش کنند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کرمانشاه که یکی دیگر از سخنرانان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه بود نیز گفت: یکی از وظایف مسلمانان یادگیری قرآن و عمل کردن به آن است.

حجت‌الاسلام حجت‌الله فاضلی با اشاره به اینکه افراد در صورت توان باید قرآن را به دیگران یاد دهند، ادامه داد: یکی از برنامه‌های سازمان تبلیغات، تاسیس خانه قرآنی در شهرها و روستاهاست.

وی با بیان اینکه 200 خانه قرآنی در کرمانشاه وجود دارد، تاکید کرد: هیئت امنای مساجد برای تاسیس خانه‌های قرآنی تلاش کنند.

فاضلی با تاکید بر مشارکت مردم در این زمینه، خاطر نشان کرد: باید به فعالیت‌های قرآنی توجه شود، چرا که دشمنان با دین خدا مبارزه می‌کنند.

انتهای پیام/2700/ز30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول