اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه 7 شیراز خبر داد

بهره‌برداری از پارک نهالستان شیراز

خبرگزاری فارس: شهردار منطقه هفت شیراز گفت: پارک نهالستان این شهر در زمینی به مساحت 13 هکتار و با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد تومان تا سه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از پارک نهالستان شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سعید معصومی بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی طرح‌های عمرانی این منطقه از شهرداری شیراز اظهار داشت: پارک نهالستان دارای فضاهای خدماتی، تفریحی، گردشگری، تجاری، ورزشی و بازی کودکان است.

وی اضافه کرد: توجه به مناطق محروم و کم‌برخوردار از مهم‌ترین اهداف منطقه هفت شهرداری شیراز بوده، که در این زمینه بیش از 6 میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی و زیرساخت‌های اقتصادی و اجتماعی در در روستاهای کوشک، مهرگان، نصرآباد، وزیرآباد، قلعه نو و اقبال‌آباد هزینه شده است.

شهردار منطقه هفت شیراز تصریح کرد: در دهه پرفروغ فجر انقلاب اسلامی سال جاری نیز 30 پروژه عمرانی با اعتباری افزون بر 4 میلیارد تومان در منطقه هفت شهرداری شیراز به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه اگر بخشدارها و دهیاری‌ها بر اساس طرح هادی، ساخت و ساز کنند، میل به مهاجرت روستائیان به شهرها کاهش می‌یابد، افزود: رویکرد این منطقه جلوگیری از ساخت و سازهای غیرقانونی از سوی افراد متخلف بوده، و در این مورد از هزار و 100 پرونده ساخت و ساز غیرقانونی، 80 پرونده رای‌گیری شده که 100 پرونده نیز منجر به اجرای حکم نهایی شده است.

معصومی بیان داشت: برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز، هشت گشت به صورت شبانه‌روزی در منطقه هفت شیراز حضور فعال دارند.

شهردار منطقه هفت شهرداری شیراز اضافه کرد: کنترل آب‌های سطحی، مطالعه و زمین‌شناسی برای جلوگیری از وقوع زلزله، توسعه فضای سبز و احداث پارک محله‌ای از جمله فعالیت‌های این منطقه بوده است.

وی با تاکید بر اینکه سرانه فضای سبز در منطقه هفت شهرداری شیراز هفت متر است، گفت: به منطقه یک‌هزار و 200 هکتاری منطقه دو شیراز، سالانه یک متر فضای سبز افزوده می‌شود.

معصومی ابراز داشت: با برنامه‌ریزی‌ها و پیگیرهای انجام شده، مشکلات عمرانی و معضلات فرهنگی و اجتماعی این منطقه تا سال 95 برطرف می‌شود.

انتهای پیام/ 2448/ع30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول