اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجامع خیرین مدرسه ساز خبر داد

کمک 1084 میلیارد تومانی خیرین مدرسه‎ساز در کشور

خبرگزاری فارس: رئیس مجامع خیرین مدرسه ساز کشور گفت: خیرین در سراسر کشور هزار و 84 میلیارد تومان برای مدرسه‎سازی کمک کردند.

کمک 1084 میلیارد تومانی خیرین مدرسه‎ساز در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمدرضا حافظی پیش از ظهر امروز در گردهمایی سراسری روسای مجامع خیرین مدرسه ساز در بوشهر اظهار داشت: این میزان تعهد خیرین در سال 90 است و میزان تعهد و کمک خیرین در سال 91، اردیبهشت سال آینده مشخص و جمع بندی می‎شود.

وی افزود: در سال اول فعالیت مجمع خیرین مدرسه ساز کشور که با تعداد انگشت شماری خیر تشکیل شد، میزان کمک خیرین 16 میلیارد و 800 میلیون تومان بوده است که در سال‎های گذشته با حضور گسترده خیرین این اعتبارات افزایش چشمگیری داشته است.

حافظی ادامه داد: امروز بیش از 400 هزار خیر مدرسه ساز در کشور فعالیت می‌کنند و توقع ما این است که این تعداد در آینده‎ای نزدیک به 12 میلیون نفر برسد.

وی یادآور شد: این جهاد مقدس زمانی آغاز شد که مدارس ما چهار نوبته بودند و دانش‎آموزان زمینه‎ای برای کسب علم و دانش نداشتند و مردم عزمشان را برای توسعه آموزش و پرورش که زیرساخت اساسی توسعه پایدار است، جزم کردند.

رئیس مجامع خیرین مدرسه ساز کشور بیان کرد: این حرکت مردمی از امام راحل شروع شد و در 30 سال گذشته به دستور ایشان 50 میلیون تومان مدرسه‎سازی در قم هزینه شد و امروز می‎بینیم با مشارکت گسترده مردم در مدرسه‎سازی مکنونات قلبی امام راحل در کشور محقق شده است.

حافظی ادامه داد: با توجه به اوضاع نامناسب اقتصادی در سال جاری نگران کمرنگ شدن حضور مردم و مشارکت آنان در این عرصه بودیم اما مردم امسال بیش از گذشته حضور و مشارکت دارند.

وی با بیان اینکه 30 درصد مدارس کشور توسط خیرین مدرسه ساز ساخته شده است، تاکید کرد: خیرین مدرسه ساز با ایجاد انگیزه و انرژی در مردم زمینه ایجاد انجمن‎های خیرین در حوزه‎های دیگر را فراهم کردند.

رئیس مجامع خیرین مدرسه ساز کشور گفت: هوشمندسازی مدارس در اولویت قرار دارد و عزممان را برای هوشمندسازی مدارس کشور جزم کرده‎ایم.

حافظی یادآور شد: تلاش ما این است که از دانش‎آموزان مستعد و هوشمندی که به دلیل نداشتن امکان مالی ترک تحصیل می‎کنند، حمایت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون مجمع خیرین مدرسه ساز در 31 استان و 550 شهرستان کشور فعال است.

انتهای پیام/66007/ح20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول