اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

19 تا 21 ماه‌جاری

هشتمین جشنواره فیلم و عکس "ژیار" در سنندج برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سنندج از برگزاری هشتمین جشنواره فیلم و عکس"ژیار" از 19 تا 21 اسفند ماه جاری در سنندج خبر داد.

هشتمین جشنواره فیلم و عکس "ژیار" در سنندج برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حمیدرضا گوهری ظهر امروز در مصاحبه با خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در سنندج اظهار کرد: 441 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که 90 اثر آن مربوط به حوزه فیلم کوتاه است.

به گفته وی، 43 فیلم از تعداد مذکور با مضامین دفاع مقدس، سال تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی، فیلم اولی‌ها و آزاد به بخش مسابقه را یافته و به نمایش در می‌آیند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سنندج اضافه کرد: 27 فیلم در بخش آزاد، 14 فیلم داستانی، 6 فیلم تجربه‌ای و چهار فیلم پویا نمایی به بخش پایانی این جشنواره است.

وی تصریح کرد: در بخش ویژه نیز 18 فیلم به دبیرخانه جشنواره رسید که 3 فیلم آن با موضوع سال جهاد اقتصادی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، 3 اثر با موضوع محیط زیست، 3 فیلم با موضوع دفاع مقدس و هشت فیلم اولی مجموع 43 اثر راه‌یافته در بخش فیلم کوتاه به بخش پایانی جشنواره است.

وی تعداد عکس‌های رسیده به دبیرخانه جشنواره را 330 قطعه عنوان کرد و گفت: 10 قطعه عکس با موضوع کار و سرمایه ایرانی، سه قطعه با موضوع دفاع مقدس 18 عکس در بخش آزاد و 12 عکس با موضوع محیط زیست به بخش پایانی جشنوراه راه یافته است.

وی از احتمال حضور 2 نفر از بازیگران مشهور عرصه فیلم و سینما در این جشنواره خبر داد و گفت: در صورت فراهم شدن شرایط لازم رامبد جوان و مهدی هاشمی در آئین اختتامیه این جشنواره حاضر خواهند شد.

وی گفت: آثار برگزیده این جشنواره در بخش فیلم کوتاه در دو زمان صبح و عصر به نمایش در می‌آید.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سنندج تصریح کرد: در آئین اختتامیه جشنواره به بهترین فیلم در زمینه شعار سال در این بخش از طرف کارخانه تراکتورسازی جوایزی داده می‌شود.

گوهری با بیان اینکه در بخش محیط زیست نیز به بهترین فیلم و عکس در این زمینه جوایزی داده می‌شود، گفت: از بهترین فیلم و عکس در بخش دفاع مقدس نیز تقدیر خواهد شد.

وی در پایان به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره کرد و شناسایی و معرفی استعدادهای جوان و ارج نهادن به تولیدات فاخر با نگاه به بسط و تعمیم ارزش‌های والای دینی و هویتی، تحکیم خانواده، تزریق روحیه امید و عدالت، ترویج فرهنگ شهادت و دفاع مقدس و توجه به حفظ  و حراست از محیط زیست را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

انتهای پیام/79002/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول