اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات ایران:

جشنواره مطبوعات فجر گیلان ملی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات ایران گفت: جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری ‌تحلیلی فجر گیلان از سال آینده به صورت ملی در استان برگزار می‌شود.

جشنواره مطبوعات فجر گیلان ملی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ابوالحسن میری امروز در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری‌تحلیلی فجر گیلان این استان را سرزمین عرفا و روحانی شهید میرزا کوچک جنگلی نامید و اظهار کرد: گیلان با تقدیم هشت هزار شهید از استان‌های با پیشینه تاریخی است.

وی با بیان اینکه گیلان نسبت به دیگر استان‌های کشور دارای نشریات محلی پررنگ‌تری است، افزود: برگزاری جشنواره مطبوعات فجر نشانه سابقه انقلابی این دیار است.

میری، گیلان را قطب روزنامه‌نگاری کشور دانست و تصریح کرد: تقویت روزنامه‌نگاری یکی از راه‌های تداوم انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه با توجه به ضرورت‌ها هنوز الگوی روزنامه‌نگاری در ایران طراحی نشده است، افزود: روزنامه‌نگاری انقلاب اسلامی دارای شاخصه‌های خوبی است.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات ایران، عدالت‌خواهی، تلاش برای تداوم حضور مردم در صحنه‌های انقلابی، اهل معامله نبودن، مستقل عمل کردن، کار جهادی و تلاش شبانه‌روزی، شجاعت در امتحان سوژه‌های مناسب و خستگی‌ناپذیری در حرکت مسیر انقلاب را از شاخصه‌های روزنامه‌نگار انقلاب اسلامی نامید.

وی، مسئولیت اصحاب رسانه در شرایط فعلی را خطیر خواند و خاطرنشان کرد: رسانه‌ها در امید بخشی به جامعه و ایجاد فضای امید نقش موثری دارند.

میری، برگزاری جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری و تحلیلی فجر گیلان را کاری ارزشمند در استان دانست و یادآور شد: جشنواره استانی فجر گیلان قابلیت و ظرفیت ملی شدن را دارد و از سال آینده دبیرخانه این جشنواره در گیلان ایجاد و به صورت ملی برگزار می‌شود.

وی، با اعلام حمایت خانه مطبوعات ایران از ملی شدن جشنواره مذکور، یادآور شد: در صورت همکاری مسئولان استان، آمادگی راه‌اندازی دبیرخانه این جشنواره در گیلان وجود دارد.

این مسئول همچنین هادی طوماری را به عنوان مسئول دبیرخانه ملی جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری‌تحلیلی فجر در گیلان معرفی کرد.

انتهای پیام/2300/ز30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول