اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه:

هیچ محکمه‌ای صلاحیت ورود به مبحث سند مربوطه به جزایر را ندارد

خبرگزاری فارس: مدیر کل دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه با بیان اینکه مباحث مطروحه (پیرامون جزیره ابوموسی) توسط برخی‌ها ریشه در سوءتفاهم‌ها دارد، گفت: هیچ محکمه‌ بین‌المللی صلاحیت ورود به این مبحث را ندارد.

هیچ محکمه‌ای صلاحیت ورود به مبحث سند مربوطه به جزایر را ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس مصطفی دولتیار در مراسم اختتامیه کنفرانس بین‌المللی خلیج فارس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه همواره تقویت روح‌ هم‌افزایی بر چنین همایش‌هایی حاکم است، اظهار داشت: ضمانت اجرایی چنین همایش‌هایی که با تولید فکر همراه است، جمع‌آوری دقیق نکته نظرات و ایده‌هاست که در وزارت خارجه مورد بررسی و استفاده قرار می‌گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در بندرعباس، پیرامون اقدامات و رایزنی‌های احتمالی وزارت امور خارجه در مقابله با اقدامات برخی از کشورهای عربی در مورد نام خلیج فارس و جزایر سه گانه، یادآور شد: در واقع در این راستا سوتفاهی که حاصل از یکی از بندهای یک سند تاریخی است پیرامون یکی از جزائر مباحثی را به وجود آورده است.

این مسئول ادامه داد: هیچ محکمه‌ای صلاحیت ورود به این چنین مبحثی ندارد چرا که سند تاریخی امضا شده بسیار معتبر و غیرقابل تغییر است.

دولتیار همچنین گفت: در مورد نام خلیج فارس نیز در وزارت امور خارجه تلاش‌های خوبی شده است، در سازمان ملل نیز  چندین بخش‌نامه مکتوب وجود دارد که در آن تصریح و تأکید شده است که نام این پهنه آبی خلیج فارس است.

مدیر کل دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه اضافه کرد: در نقشه‌های چاپ شده توسط سازمان ملل نیز همواره نام خلیج فارس به کار برده می‌شود لذا از این جهت هیچ مشکلی نداریم.

وی در عین حال افزود: دوستان و برادران عرب در پی برخی از تحرکان که ریشه در خارج از منطقه دارد بعضاً نام‌هایی دیگری را برای خلیج فارس به کار می‌برند.

دولتیار به برگزاری نمایشگاهی از اسناد تاریخی در حاشیه همایش خلیج فارس اشاره و یادآور شد: هر چه در دل تاریخ به عقب برمی‌گردیم می‌بینیم که نام خلیج فارس توسط کشورهای مختلف در نقشه‌ها و اسناد تاریخی به ثبت رسیده است و باید بگوییم که آنهایی که اهل مطالعه و منطق هستند به هیچ وجه به گفته‌هایی که اخیرا پیرامون نام خلیج فارس مطرح می‌شود توجه نمی‌کنند.

انتهای پیام/88001/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول