اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اراک:

احسان و نیکوکاری از آموزه‌های مهم اسلام است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان اراک گفت: احسان و نیکوکاری و دستگیری از نیازمندان و کمک به ایتام جزء ارزش‌های الهی و اصول اساسی جامعه در دست‌گیری از مستمندان و نیازمندان است.

احسان و نیکوکاری از آموزه‌های مهم اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مسلم پورقاسمیان ظهر امروز در مراسم نمادین جشن نیکوکاری در دبیرستان دخترانه معصومیه اراک جشن نیکوکاری را نمادی از مساعدت و نوع دوستی ملت ایران و ترویج فرهنگ مهرورزی عنوان و بر تلاش برای توسعه فرهنگ انفاق تاکید کرد.

وی اظهار داشت: هر یک از ما بر اساس وظیفه انسان دوستانه و دینی خود باید در مسیر توسعه فرهنگ احسان، همدردی عمومی، محبت به دیگران و تعاون اجتماعی تلاش کنیم.

فرماندار اراک تصریح کرد: هفته احسان و نیکوکاری فرصت مناسبی را برای کمک به نیازمندان مهیا ساخته است و مردم خیر این شهرستان هر سال کمک‌های نقدی و غیر نقدی زیادی را به محرومان و نیازمندان اهدا می‌کنند.

پورقاسمیان خاطر نشان کرد: هدیه دادن و دست‌گیری از نیازمندان از جمله اعمال ارزشمندی است که از پاداش و ثواب دنیوی و اخروی زیادی برخوردار است.

رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک اراک نیز در این مراسم به تاثیر آموزش و پرورش در فرهنگ سازی و توسعه فرهنگ احسان و نیکوکاری در بین دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: فرهنگ هر ملت متشکل از اخلاق نیکو، آداب و رسوم و منش آنان است.

ابوالفضل هاشمی افزود: امروز نوجوانان و جوانان میهن اسلامی با حضور خود در جشن نیکوکاری و کمک به همنوعان خود این فرهنگ غنی را به نمایش گذاردند.

وی اظهار داشت: ملت ایران با الگوگیری از ائمه معصومین(ع) در انفاق و دست‌گیری از نیازمندان پیش‌گام و همواره در جشن نیکوکاری با حضور خود این امر را به اثبات رساندند.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک اراک با بیان اهمیت انفاق و هدیه دادن و تاکید آیات و روایت بر اینکه آنچه را که دوست دارید هدیه کنید، بیان کرد: شهدا همه هستی و جان خود را در راه اسلام و نظام انفاق کردند تا ملت در آرامش و سربلندی قرار گیرند و امروز گذشت و ایثار آنان باید سرمشق همگان قرار گیرد.

وی توسعه و ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری در جامعه را ضروری دانست و افزود: 47 مدرسه در استان با حمایت خیرین ساخته شده است.

در پایان این مراسم دانش‌آموزان کمک‌های خیرخواهانه خود را برای دلجویی از نیازمندان اهدا کردند.

انتهای پیام/87003/ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول