اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار بجنورد خبر داد

تأمین زمین و صدور پروانه رایگان برای ساماندهی کودکان بی سرپرست

خبرگزاری فارس: شهردار بجنورد گفت: برای ساماندهی کودکان بی سرپرست در حد بضاعت و توان با سازمان بهزیستی مشارکت و تعامل می‌کنیم.

تأمین زمین و صدور پروانه رایگان برای ساماندهی کودکان بی سرپرست

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی شهرداری بجنورد، کیوان دژهوت در نشستی که با مسئولان و معاونت اجتماعی اداره کل  بهزیستی با محوریت  ساماندهی  کودکان بی سرپرست  اظهار کرد: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی  همه ما مسئولیم  و باید برای رفع آن هر آنچه در توان  داریم را صرف کنیم.

وی افزود: املاکی که در محدوده  شهری و تحت مالکیت شهرداری است که کاربری آن بهزیستی باشد را برای تأمین فضای مورد نیاز  به ساماندهی کودکان بی سرپرست اختصاص خواهیم داد.

شهردار بجنورد بیان داشت: لازمه آن مشارکت و عقد تفاهم نامه‌ای بین شهرداری با سازمان بهزیستی است تا کیفیت نوع تعامل مشخص شود.

وی با بیان اینکه املاک  شهرداری تنها امانت مردم  است که ما به عنوان امانت‌دار در حفظ منافع مردم عمل می‌کنیم، گفت: لازم است تا طی تنظیم قراردادی هرچه سریع‌تر در بحث ساماندهی کودکان بی سرپرست ورود پیدا کنیم.

دژهوت افزود: آنچه از امکانات فرهنگی اعم از کتابخانه و مراکز فرهنگی آموزشی در اختیار داریم را به صورت رایگان در اختیار  این کودکان قرار خواهیم داد .

وی همچنین از آمادگی شهرداری در راستای برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای این کودکان خبر داد و گفت: باید همتی فراگیر صرف شود تا سطح اطلاعات و مهارت‌های کودکان بی سرپرست را ارتقاء بخشیم.

شهردار بجنورد با اشاره به اینکه شهرداری یک نهاد خدمت گذار مردمی است و هر آنچه دارد متعلق  به همه شهروندان است، تصریح کرد: کودکان بی سرپرست و آسیب دیده  نیز بخشی از جامعه شهری ما هستند که نیاز به حمایت دارند تا بتوانند مسئولیت  زندگی در جامعه  سالم   را مثل یک شهروند قانون  مدار بیاموزند .

معاون اجتماعی اداره کل  سازمان بهزیستی هم با تشکر از نگاه شهردار بجنورد به مسائل و آسیب‌های اجتماعی گفت: نوع مشارکت  شهرداری بجنورد باید  به سایر شهرهای استان تعمیم داده شود تا به صورت فراگیر در بحث مدیریت آسیب‌های اجتماعی دخول پیدا کنیم، مراکز کودکان بی سرپرست  توسط هیئت‌های امنا و تحت نظارت  و حمایت سازمان بهزیستی مدیریت می‌شود که سه مورد آن مراکز دخترانه و چهار مرکز پسرانه است.

محمد غلامی افزود: خانه غدیر تنها  با نگرش مثبت شهردار و مدیران قبل بوده  که از تفاهم نامه واگذاری یک سال رایگان به 6 سال به طول کشیده است.

وی اظهار کرد: هم اکنون باید توان هیئت امنای این مرکز به تأمین زمین و ایجاد مرکز باشد و در این راه با تکیه بر مساعدت‌های شهرداری بجنورد می‌توانیم  برنامه ریزی‌های لازم را تدوین کنیم.

غلامی خاطرنشان کرد: اعلام آمادگی شهرداری و نگاه حمایت آمیز سایر ارگان‌های دولتی مایه خرسندی بوده، امید است ما هم توان بهره برداری از این مساعدت را داشته باشیم.

انتهای پیام/63001/غ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول