اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اسوه‌های بیدار / 17

ابوالقاسمی: تئاتر میدان‌ مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان است

خبرگزاری فارس: کارگردان نمایش «برگزین» سپاه استان سمنان گفت: با توجه به تهاجم فرهنگی که امروزه دشمن برای ما در نظر گرفته است و حجم زیاد تبلیغات دشمن علیه مذهب و نظام، تئاتر یکی از میدان‌های مبارزه فرهنگی است.

ابوالقاسمی: تئاتر میدان‌ مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان است

علیرضا ابوالقاسمی امروز در حاشیه دومین جشنواره تئاتر، سرود و تواشیح سپاه پاسداران در سمنان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در سمنان اظهار داشت: گروه تئاتر قائمیه از سال 80 آغاز به کار کرده است و تاکنون در جشنواره‌های متعددی از جمله جشنواره‌های مقاومت، بسیج و تئاتر شرکت داشته و مقام‌هایی از قبیل دومی استان، دومی کشور، کارگردانی دومی کشور، بازیگری اول کشور در سومین تئاتر بسیج کشور را کسب کرده است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری این جشنواره‌ها بسیار تأثیرگذار و مناسب است چراکه تئاتر هنری زنده است و با مخاطب ارتباط مستقیم برقرار می‌کند و این توانایی را دارد که به راحتی مفاهیم را به مخاطب انتقال دهد.

کارگردان نمایش «برگزین» از سپاه استان سمنان عنوان کرد: در تئاتر سختی‏ها و مشقت‌های فراوانی وجود دارد و سختی آن حتی از کار در تلویزیون و سینما بیشتر است.

ابوالقاسمی افزود: با توجه به تهاجم فرهنگی که امروزه دشمن برای ما در نظر گرفته است و حجم زیاد تبلیغات دشمن علیه مذهب و نظام، تئاتر یکی از میدان‌های مبارزه فرهنگی است.

وی اظهار داشت: هنر نمایش می‌تواند یکی از بهترین‌ها باشد به شرط آنکه در مسیر درست استفاده شود.

کارگردان نمایش «برگزین» سپاه استان سمنان خاطرنشان کرد: سوژه انتخابی برای ارائه نمایش در جشنواره عاشورا بوده است چراکه انقلاب و نظام ما برگرفته از مفاهیم متعالی عاشورا است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، در دومین جشنواره کشوری تئاتر، سرود و تواشیح سپاه پاسداران از 17 استان در قالب 18 گروه به تفکیک شش گروه سرود، شش گروه تئاتر و شش گروه تواشیح به مدت دو روز با هم به رقابت می‌پردازند.

در این جشنواره استان‌های زنجان، مازندران، خراسان شمالی، فارس، بوشهر، آذربایجان شرقی، یزد، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، خراسان جنوبی، کردستان، البرز، ایلام و چهارمحال و بختیاری حضور دارند.

مراسم اختتامیه نیز بعد از ظهر چهارشنبه 16 اسفند 91 با حضور میهمانان کشوری در سالن تئاتر شهر سمنان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2249/م30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول