اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بیله‌سوار خبر داد

تعیین تکلیف چهار قشلاق انتقالی / اجرای طرح هادی در 10 روستا

خبرگزاری فارس: فرماندار بیله‌سوار گفت: با دستور ویژه رئیس جمهور در تعیین تکلیف عشایر محدوده نشین کشت و صنعت مغان و پارس به زودی مشکل چهار قشلاق انتقالی برطرف می‌‌شود.

تعیین تکلیف چهار قشلاق انتقالی / اجرای طرح هادی در 10 روستا

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رسول زیبانژاد صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات روستایی در شهرستان بیله‌سوار اظهار داشت: ما در قشلاقاتی که ابقایی هستند به مانند خان‌کندی هیچ مشکلی در اسکان و ارائه خدمات عمومی نظیر، آب، برق، تلفن و گاز نداریم و تنها مشکل مربوط به چهار قشلاق انتقالی است که تلاش می‌کنیم با در نظر گرفتن محل مشخص نسبت به تعیین تکلیف آنها اقدامات اساسی را انجام دهیم.

وی افزود: به همت دولت خدمتگزار و با دستور ویژه رئیس جمهور به اختلاف 30ـ40 ساله در این منطقه پایان داده شد و ما شاهد تعیین تکلیف عشایر و روستا‌نشین‌هایی هستیم که در محدوده کشت و صنعت مغان و پارس ادعای مالکیت داشتند.

فرماندار بیله‌سوار بیان داشت: با حل شدن مشکلات قشلاق‌نشینان چهار منطقه در کنار اجرای طرح هادی، آبرسانی و برق‌رسانی به این مناطق در اولویت جدی قرار گرفته است.

وی در خصوص اجری طرح هادی در 10 روستای این شهرستان گفت: تا کنون در 38 روستای این شهرستان طرح هادی مصوب شده که در 18 روستا در حال اجراست و اجرای 10 طرح نیز در اولویت سال آینده است.

فرماندار بیله‌سوار افزود: در سال آینده طرح‌های نیمه تمام هادی با سرعت تکمیل شده و اهالی می‌توانند از مزایای آن استفاده کنند.

این مسئول در خصوص تعیین تکلیف انتقال کارخانه آسفالت این شهرستان نیز اظهار داشت: با انتقال کارخانه آسفالت از محل فعلی شهرداری مصمم است از ابتدای سال آینده لکه‌گیری و آسفالت معابر را با توجه به افزایش تولید آسفالت مد نظر قرار دهد.

پوشش 1000 هکتاری با اجرای طرح پایاب سد خدا آفرین

وی اظهار داشت: همچنان پروژه پایاب سد خداآفرین در حال اجراست و ما از طریق حوزه آج‌اشمه اراضی خودمان که حدود هزار هکتار است را می‌توانیم تبدیل به آبی کنیم تا راندمان آبیاری اصلاح شده و تولید ارتقا یابد.

این مسئول ادامه داد: اگر هر پنج هکتار زمین آبی زمینه اشتغال یک تا دو نفر را فراهم کند، بخش عظیمی از بیکاران منطقه از طریق اجرای طرح پایاب سد خداآفرین مشغول کشاورزی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار بیله‌سوار توسعه سیستم آبیاری نوین قطره‌ای و بارانی را با پوشش 3 هزار و 400 هکتار یادآور شد و افزود: در کنار آن توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای مد نظر بوده و یک حرکت مثبت و سازنده را در توسعه واحدهای کارآفرینی نظاره ‌گر خواهیم بود.

زیبانژاد در پایان ابراز داشت: بیش از 65 پروژه نیمه‌تمام در شهرستان بیله‌سوار در حال اجراست و در دهه فجر امسال 33 پروژه نیز با سرمایه‌گذاری 6 میلیارد و 500 میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/62005/ب۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول