اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرش کرمان:

30 هزار بافنده فرش در کرمان بیمه شدند / قالی کرمان حرف اول را در جهان می‌زند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان از معرفی 38 هزار بافنده فرش به سازمان بیمه تامین اجتماعی خبر داد و گفت: تاکنون 30 هزار نفر از بافندگان در کرمان بیمه شده‌اند.

30 هزار بافنده فرش در کرمان بیمه شدند / قالی کرمان حرف اول را در جهان می‌زند

ناصر عباسپور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: 38 هزار نفر از بافندگان فرش در استان کرمان برای بهره‌مندی از بیمه قالیبافان به سازمان تامین اجتماعی معرفی شده‌اند.

وی با بیان اینکه تاکنون 30 هزار بافنده فرش در استان کرمان بیمه شده‌اند، ادامه داد: بیمه قالیبافان مورد حمایت دولت است و شامل از کار افتادگی، بازنشستگی و فوت می‌شود.

عباسپور تصریح کرد: ارائه خدمات بیمه‌ای و افزایش دستمزدها موجب شده تا بافندگان فرش به پشت دارهای قالی برگردند.

وی از فعالیت شش کارگاه قالیبافی در استان کرمان خبر داد و عنوان کرد: سه کارگاه در شهرستان انار و سه کارگاه هم در کرمان، کشکوئیه و جلال‌آباد راور فعالیت می‌کنند.

عباسپور ابراز داشت: 165 دوره به‌بافی به صورت رایگان طی هفت سال گذشته توسط اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان برگزار شده است و آموزش‌هایی هم به تجار و صادرکنندگان فرش در زمینه بازاریابی فرش ارائه شده است.

وی افزود: انجمن طراحان و نقاشان فرش با حضور دانشجویان رشته طراحی و نقاشی در استان کرمان راه‌اندازی شده است و این انجمن در دومین نمایشگاه تخصصی فرش، تابلو فرش و دستباف‌های روستایی و عشایر ایران در کرمان دارای غرفه هستند.

این مسئول گفت: دانشکده هنر و معماری صبا کرمان دارای رشته فرش با چهار گرایش طراحی، بافت، رنگرزی و مرمت است و رشته فرش در هنرستان‌هایی در کرمان، رفسنجان و بافت تدریس می‌شود.

عباسپور خاطر نشان کرد: فرش‌های امروزی بسیار با کیفیت شده‌اند و بر اساس سلیقه مشتریان بافته می‌شوند و بازاریابی خوبی برای فرش ایران و استان کرمان صورت گرفته است.

 

 

ثبت طرح و نقشه فرش مانع سرقت هنری می‌شود

وی با اشاره به اینکه به دنبال ثبت طرح و نقشه به نام طراح آن اثر هستیم، تصریح کرد: تحقق این امر از سرقت طرح‌ها جلوگیری می‌کند.

‌عباسپور عنوان کرد: فرش ایران و استان کرمان مشتریان خودش را در دنیا دارد و حرف نخست را در زمینه تولید و کیفیت نسبت به کشورهای بافنده فرش در جهان می‌زند.

وی با اشاره به برگزاری دومین نمایشگاه تخصصی فرش، تابلو فرش و دستباف‌های روستایی و عشایر ایران در کرمان بیان کرد: این نمایشگاه با هدف ایجاد رابطه مستقیم بین تولیدکننده، خریدار و تبادل اطلاعات بین فعالان عرصه فرش دایر شده است.

عباسپور افزود: دسترسی آسان مردم به فرش‌های دستباف و معرفی فرش کرمان به سایر استان‌ها و آشنایی مردم با دستباف‌های استان کرمان و دیگر مناطق ایران از دیگر اهداف برپایی نمایشگاه تخصصی فرش است.

انتهای پیام/80019/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول