اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت

12 هزار دانش‌آموز کردستانی تا کنون عازم سرزمین‌های نور شده‌اند

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش کردستان از اعزام 12 هزار دانش‌آموز کردستانی در قالب کاروان راهیان نور به سرزمین‌های نور خبر داد.

12 هزار دانش‌آموز کردستانی تا کنون عازم سرزمین‌های نور شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حجت‌الله نریمانی در مراسم بزرگداشت هفته امور تربیتی که در سریش آباد برگزار شد با اعلام این مطلب گفت: بر اساس برنامه پیش بینی شده تا پایان سال تحصیلی 17 هزار دانش آموز کردستانی به مناطق عملیاتی اعزام خواهند شد که با تحقق این برنامه شاهد رشد 5 درصدی اعزام کاروان راهیان نور از کردستان، نسبت به سال قبل خواهیم بود.

وی با بیان اینکه انتقال درست فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان از مهمترین رسالت‌های یادگاران این دوران پر افتخار است افزود: آشنایی نسل جوان با فرهنگ شهادت و ایثار وظیفه همگانی است که باید همه در اجرای هرچه بهتر آن تلاش نمایند.

نریمانی خاطرنشان کرد: حضور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس طرحی مدت‌دار و برنامه ریزی شده است که اهدافی چون بیان حقایق دوران دفاع مقدس، بیان حماسه‌های خلق شده، جلوگیری از تحریفات و ایجاد مکانیزم صحیح برای انتقال حماسه شهدا به نسل‌های آینده را دنبال می‌کند.

معاون فرهنگی و پرورشی سازمان آموزش و پرورش کردستان اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اهداف اردوهای راهیان نور، آشنایی نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی با فرهنگ دفاع مقدس است.

وی از دیگر اهداف اردوهای راهیان نور را آشنا کردن نسل جوان با فلسفه جهاد در راه خدا با توجه به مقتضیات زمان، زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا و ایثارگران، تحکیم پیوند ارزشی و فرهنگی میان الگوهای ایثار و نسل نوجوان، مقابله با جنگ نرم دشمن از طریق الگودهی و معرفی جلوه‏های عینی ایثار، مقاومت و شهادت عنوان کرد.

وی با اشاره به فعالیت یک‌هزار و 400 مربی و معاون پرورشی و 522 مشاور در سطح مدارس کردستان گفت: امسال 176هزار دانش آموز در رقابت‌های فرهنگی و هنری استان شرکت داشتند که این میزان در مقایسه با سال قبل 15 درصد رشد داشته است.

نریمانی با اشاره به رشد فعالیت‌های قرآنی در سطح مدارس گفت: 110 هزار نفر امسال در فعالیت‌های قرآنی استان شرکت داشته‌اند.

به گفته وی 107هزار دانش آموز کردستانی نیز عضو رده‌های مختلف بسیج دانش‌آموزی هستند.

گفتنی است در پایان این مراسم از فعالان عرصه امور تربیتی در سریش‌آباد تقدیر شد.

انتهای پیام/79009/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول