اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قافله خوبان - 2

محمدی: مظلومیت رزمندگان در حال فراموشی است

خبرگزاری فارس: یک رزمنده دفاع مقدس از فراموش‌ شدن تدریجی مظلومیت رزمندگان در فرهنگ جبهه خبر داد و سهم آنان را تنها اصابت خمپاره‌ها بیان کرد.

محمدی: مظلومیت رزمندگان در حال فراموشی است

مسعود محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت، سبب پرورش بسیاری از افراد شده است، تصریح کرد: متاسفانه مفاهیم ارزشمند گذشته، نتوانسته به‌طور کامل به نسل جدید انتقال پیدا کند و مبحثی که در فرهنگ جبهه به آن پرداخته نشد، مظلومیت رزمندگان بود و سهم آنان تنها خمپاره‌ها بود.

این رزمنده دفاع‌مقدس، با بیان اینکه حوادث دفاع‌مقدس مانند کودتای نوژه و حمله طبس و عملیات مرصاد از جمله اتفاقاتی بوده که با حساب‌ و کتاب دنیا قابل درک نبودند، اعلام کرد: چنین اتفاقاتی تمامی محاسبات دشمنان را بر هم ریخت چرا که آنان تصور می‌کردند در عرض چند روز قادر به فتح اهواز و تهران خواهند بود.

وی با اشاره به تربیت غلط برخی از جوانان توسط فرهنگ غلط طاغوت، به نقطه مقابل این تربیت اشاره کرد و افزود: در مقابل این تربیت غلط، تربیت توسط فرهنگ جبهه قرار داشت که جوانان بسیاری را به مقام والای شهادت رساند و این در حالی بود که در زمان جنگ امتیازی به کسی از لحاظ مادیات داده نمی‌شد.

به گفته وی در ابتدای دفاع مقدس امکانات بسیاری وجود نداشت و جبهه، فرماندهان و طراحان نظامی بزرگی را پرورش داده است و در حمله ارتش کلاسیک و مجهز بعث به ایران، ابزار مردم ایثار و ازخودگذشتگی بود.

محمدی با تاکید بر گره‌ خوردن نظام ‌اسلامی با اعتقادات مردم، افزود: پیام امام راحل در وجود مردم ریشه کرده بود و من رزمنده‌هایی را می‌شناختم که گلوله به بدن آن‌ها اصابت کرد در حالی که حاضر نبودند کسی از جراحت آن‌ها مطلع شود.

محمدی با اشاره به اینکه فرهنگ ایثار و شهادت محصول برنامه‌های ما نیست و نتیجه حرکت خودجوش مردم بوده که ریشه در اعتقادات الهی داشت، تصریح کرد: برای رسیدن به شهادت رزمندگان از یکدیگر سبقت می‌گرفتند و فرهنگ امام راحل به‌شکلی واقعی اجرا می‌شد و مردم عاشقانه فرهنگ امام خمینی(ره) را دنبال می‌کردند.

انتهای پیام/2700/ر20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول