اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور استاندار چهارمحال و بختیاری در امور ایثارگران:

470 رزمنده چهارمحال و بختیاری در عملیات خیبر شرکت داشتند

خبرگزاری فارس: مشاور استاندار چهارمحال و بختیاری در امور ایثارگران گفت: 470 رزمنده از این استان در عملیات بزرگ خیبر شرکت داشتند.

470 رزمنده چهارمحال و بختیاری در عملیات خیبر شرکت داشتند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد علی کیانی پیش ازظهر امروز در نشست اعضای شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در این استان اظهار داشت: استان چهارمحال و بختیاری با 470 رزمنده در سه گروهان در عملیات خیبر که در تاریخ سوم اسفندماه 62 اجرا شد، شرکت داشت.

وی افزود: سه گروهان یازهرا، توحید و حضرت علی اکبر از استان چهارمحال و بختیاری و 10 گردان نیز از تیپ قمر بنی هاشم(ع) در این عملیات حضور داشتند.

کیانی تعداد شهدای این عملیات را 82 نفر اعلام کرد و گفت: در این عملیات 35 رزمنده نیز مجروح شیمیایی شدند که 12 نفر از این بزرگواران به مقام شامخ شهادت نائل آمدند.

مشاور استاندار چهارمحال و بختیاری در امور ایثارگران خاطرنشان کرد: بیشتر این شهدا از شهرستان کیار و شهرکرد بودند، شهرستان اردل نیز کمترین آمار شهادت را در این عملیات به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به جوان‌ترین و مسن‌ترین شهدای این عملیات ادامه داد: شهید کرامت الله خدمتی 13 ساله  و سید نورالله علوی 56 ساله به ترتیب جوان‌ترین و مسن‌ترین شهدای رزمنده استان چهارمحال و بختیاری در عملیات خیبر بودند.

کیانی برگزاری همایش خیبریون را گامی موثر در گرامیداشت مقام شامخ شهیدان برشمرد و خاطرنشان کرد: برگزاری این همایش فرصت مغتنمی است برای دیدار رزمندگان عملیات خیبر تا با برگزاری نشست صمیمی و بازگوی خاطرات خود یاد شهدای همرزم خود را گرامی بدارند.

انتهای پیام/68006/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول