اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت سیره شهدای قم:

بانوان دوشا‌دوش مردان حافظ حریم انقلاب هستند/شهادت اجر جهاد بانوان رزمنده بود

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی مؤسسه روایت سیره شهدا قم گفت: بانوان دوشا‌دوش مردان تا به امروز حافظ حریم انقلاب اسلامی بوده‌ و مزد شهادت اجر و مزد آنان بود.

بانوان دوشا‌دوش مردان حافظ حریم انقلاب هستند/شهادت اجر جهاد بانوان رزمنده بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین حجت‌الاسلام ‌محمد علیزاده امروز در یادواره شهدای زن استان قزوین؛ ایثار، گذشت و رشادت را جزو ویژگی‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس برشمرد و اظهار داشت: شهدا در دوره خویش حاضر شدند برای تحقق خواسته‌های ایمانی و دینی جان خویش را فدا کرده و جام نوشین شهادت را سر بکشند.

عضو هیئت علمی مؤسسه روایت سیره شهدای قم افزود: انقلاب شکوهمند اسلامی کشورمان برگرفته از قیام عاشورا بود و مردان و زنان ایرانی در روزهای پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به ندای رهبر انقلاب لبیک گفتند و علیه باطل قیام کردند تا سرانجام پیروزی نهایی را از آن خویش کرده و در تاریخ حماسه‌ها ماندگار شدند.

علیزاده برگزاری یادواره شهدا در دوره کنونی را برگرفته از الگوی زنان مجاهد فرعونی دانست که برابر نظام سلطه ایستاده و با ایمان و توکل به خداوند متعال در روزهای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و دوران هشت ساله دفاع مقدس علیه دشمنان قسم خورده کشورمان با خلوص نیت جنگیده و پیروز شدند.

وی تأکید کرد: بانوان ایرانی با الگو قرار دادن حضرت زینب کبری (س) با حماسه و نبرد حق علیه باطل همدوش مردان وارد جبهه‌های نبرد شده تا اینکه بتوانند توحید و حاکمیت الله را در جهان به مسئله‌ای قطعی بدل کنند.

عضو هیئت علمی مؤسسه روایت سیره شهدا قم تصریح کرد: وجود هفت هزار شهیده زن کشور که با الگو قرار دادن سیره امامان معصوم نام خود را در تاریخ ماندگار کردند همانند نوری تابناک در آسمان کشور درخشیده و همین امر نشان‌دهنده اوج ایمان و اعتقاد بانوان ایرانی به خداوند متعال است که هر چیز دیگر ارزشمند‌تر و بهتر است.

علیزاده شهادت را از ویژگی‌های بارز بانوان ایرانی ذکر کرد و افزود: زنان ایرانی در دوران دفاع مقدس جزو خیل عظیم سبقت گیرندگان جهاد و شهادت بوده که شهادت را نزدیک‌ترین راه تقرب به ذات احدی دانسته و به شهادت رسیدند.

وی بیان کرد: رزمندگان دفاع مقدس با پیروی از ولایت و رهبری و نیز برای حراست از خاک میهن داوطلبانه وارد جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شده و به پیروزی رسیدند.

عضو هیئت علمی مؤسسه روایت سیره شهدا قم افزود: نهال تنومند انقلاب اسلامی با خون شهدا آبیاری شده است و بانوان ایرانی با رشادت‌های خود در جنگ هشت ساله تحمیلی جایگاه والایی را در پیروزی به‌ عهده داشته و نشان دادند لایق افتخار آفرینی برای جامعه خویش هستند.

انتهای پیام/77004/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول