اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دهدشت:

بارگاهی ساختن برخی قبور با سبک معماری اسلامی مغایرت دارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه دهدشت با اشاره به معماری بارگاهی قبور، گفت: بارگاهی ساختن برخی قبور معمولی با سبک معماری اسلامی مغایرت دارد.

بارگاهی ساختن برخی قبور با سبک معماری اسلامی مغایرت دارد

 به گزارش خبرگزاری فارس از دهدشت، نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان کهگیلویه با موضوع"سبک زندگی اسلامی از دیگاه رهبر معظم انقلاب" صبح امروز در دفتر امام جمعه برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی صبح امروز در این جلسه، افق وسیع رهبر معظم انقلاب در بیان مسائل مربوط به سبک زندگی اسلامی را متذکر شد و اظهار کرد: سبک و فرهنگ زندگی، قسمت عمده‌ای از زندگی افراد جامعه را تشکیل می‌دهد و توجه به خانواده و موضوعات اجتماعی پیرامون آن از مواردی است که باید توجه ویژه‌ای به آن داشت.

 رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان، فلسفه بعثت انبیا و اولیای الهی را الگو شدن برای زندگی بشری دانست و ابراز داشت: کلام، رفتار و گفتار پیامبر اعظم، بهترین الگو برای زندگی است.

حسینی جامعه امروزی را برگرفته از اصول و ارزش‌های اسلامی توصیف کرد و گفت: البته در برخی امورات رفتار‌های اسلامی شکل نگرفته و باید اصلاح شود.

حسینی مهریه سنگین، معاملات ربوی و رقص در مجالس را نمونه‌های بارز دیگری دانست که با احکام اسلام مغایرت دارند و ابراز داشت: باید در زمینه اصلاح این خطاها فرهنگ‌سازی شود.

وی جایگاه سبک زندگی در تمدن نوین اسلامی را بخش حقیقی و اصلی تمدن نوین اسلامی از منظر رهبر معظم انقلاب دانست و عنوان کرد: دشمن دنبال از بین بردن الگو‌های اسلامی و جایگزین کردن فرهنگ غلط غرب در خانواده‌های اسلامی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه، معماری بارگاهی قبور را متذکر شد و از شهرداری خواست نسبت به یکسان‌سازی قبور و جلوگیری از ساخت و ساز بارگاه مانند قبور جلوگیری کند.

حسینی افزود: این نوع معماری در ساخت قبور ممکن است در نگاه آیندگان امامزاده تلقی شود و حرمت امامزادگان زیر سؤال می‌رود.

امام جمعه دهدشت در ادامه انتصاب شایسته سید شرف‌الدین ملک‌حسینی به عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان را یادآور شد و تصریح کرد: عنایت مقام معظم رهبری در انتخاب شایسته ایشان، فقدان مرحوم آیت‌الله ملک‌حسینی را جبران خواهد کرد.

انتهای پیام/82008/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول