اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف کنترل قیمت بازار انجام می‌شود

گشایش نمایشگاه‌های بهاره در اردبیل

خبرگزاری فارس: با هدف تنظیم بازار، کنترل قیمت‌ها و خرید راحت مردم، نمایشگاه‌های بهاره از امروز در شهرهای مختلف استان اردبیل آغاز شد.

گشایش نمایشگاه‌های بهاره در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل عصر امروز در مراسم گشایش نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا با عنوان بهاره در اردبیل اظهار داشت: در این نمایشگاه‌ها سعی شده با کیفیت‌ترین کالا با نشان ایرانی و قیمت مناسب عرضه شود و به صورت جدی در این نمایشگاه‌ها از عرضه کالاهای خارجی، بی‌کیفیت و گران پرهیز می‌شود.

ارژنگ عزیزی ادامه داد:‌ سازمان صنعت، معدن و تجارت از ماه‌ها پیش اقدام به ذخیره‌سازی کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم در ایام پایانی سال کرده تا در قالب این نمایشگاه‌ها و با هدف فراهم کردن فضای اعتماد به همدلی بیشتر، نیازها را برطرف کند و رضایت عموم مردم را فراهم آورد.

وی از عموم شهروندان خواست تا به خرید کالای مورد نیاز اقدام کرده و از خرید اضافی جلوگیری کنند، چراکه خرید اضافی آنها ممکن است به نوسانات قیمت در بازار منجر شده و نرخ‌ها را بالا و پایین کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: به میزان کافی مرغ منجمد وارداتی و گوشت ذخیره‌سازی ناشی از کشتار دام وارداتی انجام شده و قرار است به میزان مناسب در نمایشگاه عرضه شود.

عزیزی تصریح کرد: در همین راستا 8 هزار دام زنده وارد استان شده و در کشتارگاه به کشتار رسیده که نیمی از آنها به بازار استان تزریق شده تا یک تعادل قیمت را شاهد باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از ذخیره‌سازی یک‌هزار و 200 تن گوشت مرغ منجمد به همت شرکت پشتیبانی امور دام خبر داد و عنوان کرد: تاکنون 400 تن از طریق شبکه‌های توزیع بین مردم عرضه شده که قیمت آن نیز حدود 5 هزار و 100 تومان بوده است.

وی از واردات 354 تن برنج و توزیع آن بین شهروندان خبر داد و یادآور شد: به دلیل آنکه نمی‌خواهیم به سیستم کوپنی برگردیم و با هدف کاستن از تفاوت قیمت‌ها در حال حاضر برنج 28 هزار تومانی به نرخ 38 هزار و 500 تومان با هدف متعادل نشان دادن قیمت بازار با خرید کالا عرضه می‌شود.

عزیزی همچنین از توزیع یک‌هزار و 125 تن روغن خام به کارخانه روغن نباتی اردبیل برای فرآوری و عرضه مجدد خبر داد و بیان داشت: این میزان روغن نیز با تخفیف 20 تا 30 درصدی در نمایشگاه عرضه می‌شود.

وی افزود: ما در این نمایشگاه سعی کردیم به اتحادیه مرغداری‌ها و قصابی‌ها، غرفه‌های رایگانی را پیش‌بینی کنیم تا محصولشان را با تخفیف 20 تا 30 درصد عرضه کنند.

این مسئول همچنین از عرضه 513 تن شکر به نرخ مصوب در نمایشگاه خبر داد و ابراز داشت:‌ در شهر اردبیل علاوه بر محل دائمی نمایشگاه‌ها، نمایشگاه بهاره در میدان وحدت دایر شده و در سایر شهرستان‌ها در مکانی که تعیین شده نمایشگاه از امروز تا 25 اسفندماه برپا است تا علاقمندان بتوانند کالای با کیفیت خریداری کرده و نیاز خود را برطرف کنند.

عزیزی در پایان در خصوص فعال بودن اکیپ‌های نظارتی و بازرسی اذعان داشت:‌ سازمان تعزیرات در محل نمایشگاه، شعبه سیار صدور حکمش را برپا کرده و در کنار آن گشت‌های مشترک صنعت، معدن و تجارت، مجامع صنفی و همچنین گشت‌های افتخاری تلاش می‌کنند تا با واحدهای متخلف در این حوزه برخورد کرده و پرونده‌هایشان را به دستگاه‌های رسیدگی‌کننده ارجاع دهند.

انتهای پیام/62006/ذ30/چ3000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول