اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

احسان پیغمبری در گفت‌و‌گو با فارس:

نبود امکانات رشد ووشوی خراسان‌ رضوی را کاهش داده است

خبرگزاری فارس:عضو تیم ملی ووشوی کشور گفت: ووشوی خراسان‌رضوی در جایگاه واقعی خود قرار ندارد و نبود امکانات، باشگاه مناسب و خانه ووشو، رشد این ورزش استان را کاهش داده است.

نبود امکانات رشد ووشوی خراسان‌ رضوی را کاهش داده است

احسان پیغمبری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی فارس در مشهد با اشاره به برگزاری مسابقات تیم ملی ووشو در بخش آقایان در هفته گذشته در تهران اظهار کرد: در این مسابقات، استان خراسان‌رضوی مقام نخست و اصفهان و هرمزگان به ترتیب دوم و سوم را کسب کردند.

پیغمبری افزود: استان خراسان‌رضوی ووشوکاران زیادی دارد اما به دلیل سهمیه‌بندی که برای استان‌ها مقرر شده و محدودیت برای حضور ورزشکاران در این مسابقات وجود دارد، و بنابراین ورزشکاران خراسان‌رضوی از طرف سایر استان‌ها در تیم ملی شرکت و مقام کسب می‌کنند.

وی با بیان اینکه خراسان‌رضوی ظرفیت‌های قهرمانی دارد و جوانان در این رشته به خوبی پیشرفت کرده‌اند، گفت: متأسفانه زمینه‌ای برای به نمایش گذاشتن توانمندی‌های جوانان ورزشکار وجود ندارد.

عضو تیم ملی ووشو کشور خاطرنشان کرد: در بخش بانوان نیز ووشوکاران زیادی در خراسان‌رضوی وجود دارند که سال گذشته در انتخابی تیم ملی در بخش بانوان 20 مدال طلا به دست آوردند و چندین سال پیاپی است که مقام نخست تیمی را در کشور کسب می‌کنند.

پیغمبری یادآور شد: امسال مسابقات تیم ملی در بخش مردان در تهران برگزار شد و در حال حاضر نیز انتخابی بانوان در اصفهان در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه پس از مسابقات انتخابی اولیه تیم ملی، اعضا وارد اردوی تیم ملی می‌شوند، تأکید کرد: پس از اتمام مسابقات انتخابی تیم ملی، ورزشکاران هفتم اردیبهشت ماه به رقابت پرداخته و افراد برگزیده به مسابقات جهانی مالزی اعزام می‌شوند.

پیغمبری در ارتباط با مسابقات آینده تیم ووشو کشور عنوان کرد: پنج مسابقه در سال 92 در پیش داریم که شامل مسابقه کشورهای اسلامی به میزبانی اندونزی، المپیک هنرهای رزمی در روسیه، مسابقه جهانی مالزی، آسیایی نونهالان، نوجوانان و جوانان و مسابقه بازی‌های جهانی است.

عضو تیم ملی ووشو کشور با بیان اینکه مسابقات ووشو به دو بخش تالو و ساندا تقسیم می‌شود، گفت: تیم ووشو خراسان‌رضوی در بخش تالو موفق‌تر از ساندا عمل کرده و برای مسابقات جهانی نیز آمادگی کامل دارد.

وی با بیان اینکه ووشو خراسان‌رضوی در جایگاه واقعی خود قرار ندارد و دارای ظرفیت‌های بسیاری است، گفت: نبود امکانات، خانه ووشو و باشگاه مناسب، رشد ووشو خراسان‌رضوی را کاهش داده است.

پیغمبری افزود: از سال 81 تمرین ووشو را آغاز کرده‌ام و از همان سال قرار بود خانه ووشو استان خراسان رضوی راه‌اندازی شود؛ اما تاکنون این خانه راه‌اندازی نشده است.

وی تصریح کرد: خانه ووشو در مجموعه کوثر ساخته شده و فقط به دلیل پاره‌ای از مشکلات به هیئت ووشوی خراسان‌رضوی تحویل داده نشده است.

پیغمبری افزود: رشته ووشو دارای تشک مخصوصی به نام تالو فیلد است که ورزشکاران در باشگاه‌های سطح شهر روی تشک کشتی و سایر رشته‌های رزمی تمرین می‌کنند.

عضو تیم ملی ووشو کشور با تأکید بر اینکه جوانان خراسان‌رضوی علاقه و استعداد فراوانی در رشته ووشو دارند و این استعداد در مسابقات مشاهده می‌شود، گفت: ووشو خراسان‌رضوی، زنجان و اصفهان از ظرفیت بالایی برخوردار است به طوری‌که در جهان نیز تیم چین رتبه نخست و ایران در جایگاه دوم قرار دارد.

پیغمبری یادآور شد: تاکنون چهار مدال در مسابقات رسمی از جمله مدال برنز المپیک که به صورت آزمایشی در چین برگزار شد، مدال طلای مبارزه نمایشی در کانادا، مدال نقره المپیک هنرهای رزمی در پکن و مدال برنز مسابقات آسیایی گوانجو را کسب کرده‌ام.

وی ادامه داد: در مسابقات غیر رسمی نیز حدود 14 مدال کسب کرده‌ام و در حال حاضر خودم را برای مسابقات کره جنوبی سال 2013 آماده می‌کنم.

پیغمبری خاطرنشان کرد: پس از مسابقات آسیایی گوانجو به دلیل مشکلاتی که در دنیای ورزش ووشو وجود داشت، قصد جدا شدن از دنیای ورزش را داشتم اما به دلیل رشد کیفی ووشوی کشور و فعالیت‌های رئیس فدراسیون ووشو امیدوارتر از گذشته پیش می‌روم.

انتهای پیام/70005/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول