اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام بنیاد دعبل خزاعی:

مداحان استان فارس بیمه می‌شوند

خبرگزاری فارس: قائم مقام بنیاد دعبل خزایی گفت: به زودی درصد بالایی از مداحان فارس بیمه می‌شوند.

مداحان استان فارس بیمه می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی فارس، حسن بختیاری در جلسه ارزیابی مداحان فارس اظهار داشت: به منظور پالایش لیست مداحان بیمه شده در استان فارس افرادی در اولویت هستند که در آستانه  60 سالگی بوده و یا نیازمند هزینه‌های درمان باشند.

قائم مقام بنیاد دعبل خزایی تصریح کرد: در مرحله نخست کسانی که سن آنان از 60 سال گذشته زیر پوشش بیمه قرار می‌گیرند و تاکنون 20 نفر از مداحان این استان بیمه درمانی و مستمری‌ این بنیاد شده‌اند.

بختیاری خاطرنشان کرد: کانون مداحان استان‌ها در راستای برگزاری همایش‌های استانی، امور آموزشی و پژوهشی آماده شده است.

وی ابراز داشت: توافقی بین بنیاد دعبل خزایی، کانون مداحان و بسیج مداحان انجام گرفته است که امور آموزشی مداحان به صورت متحد و جامع در کل کشور انجام گیرد.

لزوم ارتقای شاخصه‌های مداحی در فارس

در ادامه این جلسه مسئول کانون مداحان استان فارس نیز گفت: فارس به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) در زمینه شعر و شاخه‌های ادبی حرف نخست را می‌زند، اما در جمع 500 مداح این استان که در بنیاد دعبل خزایی پرونده دارند وضعیت شاخصه‌های ارزیابی مداحان مطلوب نیست.

احد ده‌بزرگی بیان داشت: جا دارد مداحان بیشتری در استان فارس زیر پوشش بیمه درمانی قرار گیرند.

این مسئول تصریح کرد: در فارس افرادی که مداح شده‌اند برای دل خود و هیئت کار کرده‌‌اند و درآمدی در این عرصه نداشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: باید با مداحی حرفه‌ای برخورد شود و یک مداح قواعد و ظرائف مداحی را بداند و شعر و مقتل و حداقل الفبای مداحی، ردیف و قافیه و محتوا را در شعر بشناسد.

ده‌بزرگی اضافه کرد: استان فارس در شروه‌خوانی و دشتی‌خوانی رشد کرد، اما مداحان در حوزه‌های مقتل‌خوانی، شعرشناسی و تاریخ‎شناسی اطلاعات کافی ندارند.

مسئول کانون مداحان استان فارس یکی از ضعف‌های مداحی این استان را برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های متعدد مداحی بدون مجوز از یک نهاد مرتبط اعلام کرد.

وی در پایان اذعان داشت: بنیاد دعبل خزایی بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری در سال 85 زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی تشکیل و در هر استان یک شاعر و مداح به عنوان نماینده برای شناسایی مداحان انتخاب شد که بعد از آمارگیری 13 هزار مداح در کشور شناسایی و  از این تعداد 2 هزار نفر بیمه و 600 نفر مستمری‌بگیر شدند.

انتهای پیام/2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول