اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی انتظامی فارس خبر داد

فعال شدن بازرسان نامحسوس و افتخاری در فارس

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی فارس از فعال شدن بازرسان نامحسوس و افتخاری در این استان خبر داد.

فعال شدن بازرسان نامحسوس و افتخاری در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سیروس سجادیان صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پلیس برای افزایش مشارکت مردم اقدامات گسترده‌ای را در دستور کار دارد.

وی افزود: انجام اقداماتی در راستای اطلاع‌رسانی و ارتقای فرهنگ ترافیکی، آموزش‌های گسترده از مقاطع دبستان تا بزرگسال، نصب دوربین‌های کنترلی، ارتقای قوانین حوزه راهنمایی و رانندگی و استفاده از همکاری خود مردم در کاهش حوادث ترافیکی نقش موثری داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی فارس ادامه داد: در همین زمینه بازرسان افتخاری پلیس راهور از اقشار مختلف مردم انتخاب شده و به یاری پلیس می‌آیند.

سجادیان تصریح کرد: با وجود اقدامات گسترده ممکن است بسیاری از تخلفات از دید پلیس پنهان بماند و حضور بازرسان افتخاری باعث می‌شود که افراد در نبود پلیس دارای لباس رسمی نیز احساس کنند چشمانی مراقب آنان است.

این مسئول انتظامی اضافه کرد: بازرسان غیرمحسوس مانند پلیس با قبض جریمه اعمال قانون می‌کنند.

به گفته وی، بازرسان نامحسوس در مرحله نخست از مراکز آموزشی، در مرحله بعد از دانشگاه‌ها و ادارات و رسانه‌ها و در نهایت از تمام اقشار انتخاب می‌شوند.

سجادیان عنوان کرد: 14 تخلف توسط بازرسان افتخاری و نامحسوس گزارش داده می‌شود که شامل نبستن کمربند ایمنی، حرکت نکردن در بین خطوط و توقف در محل ممنوعه است.

تجاوز به گذرگاه عابر پیاده، توقف در پیاده‌رو، توقف دوبله، حرکت مارپیچ، عبور از چراغ قرمز، سبقت غیرمجاز، تجاوز از سرعت مجاز، حرکات نمایشی و عبور از محل ممنوعه از جمله مواردی بود که سجادیان به عنوان ماموریت‌های بازرسان نامحسوس برشمرد.

وی کاهش اعمال قانون توسط پلیس، کاهش حوادث و تصادفات و کاهش کشته‌ شدگان در اثر سوانح ترافیکی را دلیلی بر موفقیت طرح‌های پلیس دانست و ابراز داشت: امیدواریم روزی به جایی برسیم که خود مردم پلیس خود باشند و شاهد کشته شدن هیچ فردی در اثر تصادف نباشیم.

فرمانده نیروی انتظامی فارس در بخش دیگری از سخنان خود در مورد پیاده‌راه شدن حدفاصل چهار راه ادبیات و چهار راه حافظیه نیز متذکر شد: حتی اگر این مسیر سنگ‌فرش نمی‌شد در ایام نوروز شاهد قفل شدن ترافیک آن می‌‌شدیم.

به گزارش فارس، در این جلسه به دلایل امنیتی تعداد بازرسان نامحسوس پلیس اعلام نشد و همچنین از چند بازرس افتخاری به نمایندگی از این قشر قدردانی و تجلیل شد.

انتهای پیام/2448/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول