اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل اتوبوسرانی کرمان خبر داد

راه‌اندازی 960 ایستگاه اتوبوس در کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل اتوبوسرانی کرمان و حومه گفت: تاکنون 960 ایستگاه اتوبوس در شهر کرمان راه‌اندازی شده است.

راه‌اندازی 960 ایستگاه اتوبوس در کرمان

منصور ایرانمنش امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: گره‌های ترافیکی منجر به عدم خدمت‌رسانی اتوبوس‌های درون‌شهری کرمان و حومه به ویژه در بلوار جمهوری اسلامی شهر کرمان می‌شود.

وی بیان کرد: اگر در سال آینده بتوانیم، خط بی‌آر‌تی را موازی خط اتوبوس در خیابان شریعتی کرمان راه‌اندازی کنیم، مردم رغبت بیشتری به استفاده از سرویس حمل و نقل عمومی پیدا می‌کنند.

ایرانمنش با اشاره به اینکه 111 دستگاه اتوبوس درون‌شهری کرمان از مجموع 400 دستگاه به بخش خصوصی واگذار شده است، تصریح کرد: واگذاری امور به بخش خصوصی به نفع سازمان اتوبوسرانی است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی برای واگذاری حداقل 60 درصد ناوگان به بخش خصوصی انجام شده است، ابراز داشت: در آینده سیاست کاری اتوبوسرانی کرمان و حومه واگذاری ناوگان به بخش خصوصی است که این امر به موافقت شورای اسلامی شهر نیاز دارد.

این مسئول بیان کرد: بیش از یک هزار ایستگاه اتوبوس در شهر کرمان و حومه راه‌اندازی شده که از این تعداد 960 ایستگاه اتوبوس در داخل شهر کرمان قرار دارد و تاکنون هشت ایستگاه مکانیزه شده است.

ایرانمنش عنوان کرد: به افزایش دستگاه‌های اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی کرمان و حومه نیاز داریم و با تحقق این امر اقبال مردم به ناوگان حمل و نقل عمومی افزایش می‌یابد.

وی خاطر نشان کرد: اگر بتوانیم خطوط ویژه را برای اتوبوس ایجاد کنیم و اتوبوس‌ها آراستگی و کیفیت لازم را داشته باشند، بی‌شک استقبال مردم هم بیشتر می‌شود و مدت زمان انتظار مردم برای سوار شدن به اتوبوس کاهش می‌یابد.

ایرانمنش فرهنگسازی برای استفاده بیشتر مردم از وسایل نقلیه عمومی را امری ضروری دانست و ابراز داشت: 170 نیروی در بخش دولتی و 130 نیرو نیز در بخش خصوصی ناوگان اتوبوسرانی کرمان و حومه به صورت شیفت و یا یکسره کار می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به حمایت‌هایی که دولت و شهرداری از ناوگان حمل و نقل عمومی دارند، مردم هم باید بیشتر از گذشته از این وسایل استفاده کنند.

انتهای پیام/80019/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول