اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عصر امروز در شیراز صورت گرفت

برپایی هفتمین «جشنواره طعم‌ها، هفت‌سین سنتی و رویش دوباره»

خبرگزاری فارس: در راستای احیای فرهنگ و سنت‌های اصیل ایرانی و فارسی و جلوگیری از تجمل‌گرایی و اسراف، هفتمین «جشنواره طعم‌ها و مزه‌ها، هفت سینی برای با یکدیگر بودن و رویش دوباره» در شیراز برپا شد.

برپایی هفتمین «جشنواره طعم‌ها، هفت‌سین سنتی و رویش دوباره»

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز عصر امروز در حاشیه افتتاح هفتمین «جشنواره طعم‌ها، هفت‌سین سنتی و رویش دوباره» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حوزه معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز بر اساس سنت‌های هرساله با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی به استقبال نوروز می‌رود.

محمد فرخ‌زاده اضافه کرد: در جشنواره «هفت‌سینی برای با یکدیگر بودن»، شرکت کنندگان با برپایی سفره‌های هفت‌سین دست‌ساز هنرهای دستی خود را برای بازدیدکنندگان به نمایش می‌گذارند.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز تصریح کرد: در جشنواره «رویش دوباره سبز و طعم‌ها و مزه‌ها»، شرکت‌کنندگان در این مسابقه نیز با تزیین سبزه‌ها و تخم‌مرغ‌های رنگی و همچنین غذاها و شیرینی‌های سنتی ویژه نوروز با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و از سوی داوران به بهترین‌ها هدایایی داده می‌شود.

فرخ زاده افزود: در حاشیه این جشنواره‌ها نشست‌های تخصصی تغذیه از دیدگاه قرآن نیز با حضور اساتید حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: این سه جشنواره با 50 غرفه از 14 تا 20 اسفند ماه جاری از ساعت 9 تا 20 برای بازدید علاقمندان در پارک آزادی شیراز برپا است.

مدیر امور زیارتی و گردشگری حوزه معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز نیز در حاشیه این جشنواره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: در سال جاری 800 برنامه علمی، نمایشگاه کتاب، تور ویژه سالمندان و معلولان ذهنی حرکتی و بازدید از موزه‌ها، باغ‌ها و بافت‌های تاریخی شیراز اجرا شد.

جواد قریب زاده خاطرنشان کرد: در سال جاری به منظور بسترسازی برای پذیرش گردشگر و معرفی شهر شیراز در سطوح بین‌المللی، ملی، استانی و شهری برنامه‌های متعدد فرهنگی برگزار شد که مورد استقبال بسیاری از گردشگران قرار گرفت.

وی تصریح کرد: برپایی نمایشگاه‌های «هنرهای دستی کشورهای عضو اکو» و نقش میراث فرهنگی در شکل‌گیری هویت ملی از دیگر فعالیت‌های این معاونت در سال جاری بوده است.

انتهای پیام/ 2448‌/ش‌20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول