اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی قم خبر داد

هوشمندسازی تمام خطوط تاکسی در قم

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان تاکسیرانی قم گفت: اوایل سال آینده تمام خطوط تاکسی در استان قم هوشمندسازی می‌شود و پرداخت کرایه به صورت الکترونیک خواهد بود.

هوشمندسازی تمام خطوط تاکسی در قم

علیرضا اقبالیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به تمام تاکسی‌های درون شهری به تاکسیمتر مجهز نیستند گفت:‌ تاکسیمتر برای تاکسی‌های گردشی تعریف شده است و تمام تاکسی‌‌های گردشی سطح شهر باید از دستگاه تاکسیمتر استفاده کنند.

وی افزود: تاکسی‌های خطی با توجه به قیمت مصوب خود با توجه به مسیر تردد کرایه دریافت می‌کنند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی قم ادامه داد:‌ در حال حاضر سه نوع تاکسی خطی با نوار سبز رنگ، گردشی با نوار نارنجی، دربستی با نوار قهوه‌ای و تاکسی بی‌سیم با نوار مشکی در سطح شهر به منظور جابه‌جایی مسافران و شهروندان فعالیت می‌کنند.

دریافت کرایه تاکسی متناسب با تورم در قم

اقبالیان با اشاره به خطی شدن تمام مسیرها اظهار داشت: با توجه به هوشمندسازی خطوط تاکسی و خطی کردن تمام مسیر‌های درون شهری تاکسیمتر از چرخه تاکسی‌ها حذف خواهند شد و نرخ ثابتی متناسب با تورم به صورت پرداخت الکترونیک برای شهروندان معین خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی قم عنوان کرد: در بسیاری از موارد رانندگان مایل به استفاده از تاکسیمتر هستند اما تورم و افزایش قیمت لوازم یدکی خودرو، تعمیر موتور و تعویض روغن از عمده‌ترین دلیل افزایش قیمت کرایه‌ها در تاکسی‌‌های درون شهری است که موجب شده این وسیله در برخی تاکسی‌ها بدون استفاده باقی بماند.

فعالیت بیش از 5 هزار تاکسی در قم

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 5 هزار و 795 دستگاه تاکسی در استان قم وجود دارد که از این تعداد 60 درصد آن فعال و 40 درصد از این تعداد به دلایل مختلفی غیر فعال هستند.

اقبالیان یادآور شد: همچنین 8 هزار راننده ثابت و کمکی نیز در چرخه حمل و نقل درون شهری سازمان تاکسیرانی استان قم حضور دارند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی استان قم از هوشمندسازی خطوط تاکسی در شهر قم خبر داد و ابراز داشت: مراحل طراحی و برنامه‌ریزی انجام شده است و با خرید و تهیه تجهیزات مورد نیاز این سیستم، اوایل سال آینده تمام خطوط تاکسی در مراحل مختلف هوشمندسازی شده و پرداخت کرایه به صورت الکترونیک انجام می‌شود.

انتهای پیام/78007/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول