اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بنیاد نخبگان استان یزد خبر داد

یزد استان برتر در زمینه نخبه‌پروری / تایید 35 طرح دانش‌بنیان در یزد

خبرگزاری فارس: معاون بنیاد نخبگانی استان یزد گفت: استان یزد در زمینه نخبه‌پروری در کشور برتر است و بستر خوبی برای پرورش استعدادهای نخبگان در این استان وجو دارد.

یزد استان برتر در زمینه نخبه‌پروری / تایید 35 طرح دانش‌بنیان در یزد

محمدحسین فلاح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری در مورد نخبه‌پروری در یزد اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سفر به استان یزد، این استان منطقه‌ای نخبه‌خیز عنوان کردند و این نشان از غنای یزد در بهره‌مندی از وجود نخبگان و استعدادهای برتر در کشور است.

وی افزود: تاکنون 700 نفر از مخترعان و فرهیختگان برتر، برگزیدگان المپیادها و ... زیر پوشش بنیاد نخبگان قرار گرفته‌اند و با توجه به اطلاع‌رسانی در مراکز آموزش عالی و مدارس به منظور شناسایی نخبگان، این تعداد در حال افزایش است.

فلاح یادآور شد: بنیاد نخبگان استان یزد نخستین بنیاد استانی کشور است که در سال 86 شکل گرفت و در راستای سیاست‌های کلان کشور اقدام به شناسایی و حمایت از نخبگان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، علمی و برترین‌های جشنواره‌های مختلف ملی و بین‌المللی کرده است.

* 35 طرح در شرکت‌های دانش بنیان مهر تایید گرفت

معاون بنیاد نخبگان استان یزد گفت: به منظور استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت­ها و توانایی­های موجود در دانشگاه­ها و موسسات پژوهشی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و اعضای هیئت علمی آنها و تحقق اهداف برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور، شرکت­های دانش ­بنیان ایجاد می­شوند.

وی افزود: شرکت دانش­ بنیان به شرکتی گفته می­شود که یک تا 100 درصد سهام آن متعلق به یک دانشگاه یا واحد پژوهشی و یا از 51 تا 100 درصد آن متعلق به اعضای هیئت علمی دانشگاه­ها یا واحدهای پژوهشی باشد.

معاون بنیاد نخبگان استان یزد اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 200 شرکت دانش بنیان زیر نظر بنیاد ملی نخبگان کشور در حال فعالیت هستند و در استان یزد 46 طرح از نخبگان و اختراعات آنها در کارگروه علمی مورد بررسی قرار گرفت و از این تعداد هم‌اکنون 35 طرح تایید شد.

* 45 درصد اختراعات نخبگان به سمت تجاری سازی رفته است

فلاح گفت: امروزه فعالیت نهادهای متولی توسعه علم و فناوری کشور از تربیت استاد، دانشجو و توسعه مراکز دانشگاهی فراتر رفته و بر استفاده از دستاوردهای تحقیق و پژوهش، اختراعات و نوآوری و تجاری‌سازی آنها و به ثمر رساندن فناوری‌ها برای پاسخ به نیاز‌های کشور و تکمیل چرخه ایده تا محصول متمرکز شده است.

معاون بنیاد نخبگان استان یزد یادآور شد: بنیاد نخبگان استان یزد نیز در همین راستا با بررسی صلاحیت اختراعات معرفی شده به بنیاد نخبگان، تاکنون 45 درصد اختراعات را به سمت تجاری‌سازی و انبوه سازی سوق داده است.

فلاح افزود: بنیاد نخبگان استان یزد به طرح‌ها و اختراعات نخبگانی که قابلیت تجاری سازی دارند، تسهیلات ارائه می‌دهد تا نخبگان برای تولید فناوری در زمینه‌های مختلف تشویق و ترغیب شوند.

وی بیان کرد: در حال حاضر 30 بنیاد استانی نخبگان در سراسر کشور متولی رسیدگی به امور نخبگان استان‌ها هستند و بنیاد ملی نخبگان طی سال‌های گذشته، 18 نمایشگاه اختراعات استانی، 16نمایشگاه منطقه‌ای و چهار جشنواره ملی برگزار کرده است.

به گزارش فارس، در حال حاضر 30 بنیاد استانی نخبگان در سراسر کشور متولی رسیدگی به امور نخبگان استان‌ها هستند و بنیاد ملی نخبگان طی سال‌های گذشته، 18 نمایشگاه اختراعات استانی، 16 نمایشگاه منطقه‌ای و چهار جشنواره ملی برگزار کرده است.

انتهای پیام/2464/صا40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول