اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار تویسرکان:

نهادینه ‌شدن احسان در بین مردم به کشور قدرت می‌بخشد

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار تویسرکان گفت: نیکوکاری آسانترین و مهمترین ابزار برای دستیابی به کرامت انسانی است که نهادینه‌سازی آن باعث قدرت و منزلت اجتماعی شخصی به ویژه توانمندی کشور می‌شود.

نهادینه ‌شدن احسان در بین مردم به کشور قدرت می‌بخشد

یحیی خورشید‌خانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، با اشاره به اینکه توجه به مشکلات و نیازهای مردم بی‌بضاعت لازمه رشد و توسعه یک کشور است، افزود: احسان و نیکی سلامت روح و جسم را برای فرد خیر و جامعه فراهم می‌کند به طوری که آن را از رخدادهای ناهنجار ایمن می‌سازد.

وی با تأکید بر ترغیب و تشویق اقشار مختلف مردم در حوزه‌های مختلف فعالیتی بر انفاق و بخشش، گفت: امام خمینی (ره) با بنیانگذاری نهاد کمیته امداد به عنوان کانونی ارزشمند با ساختاری حمایتی، جامعه نیازمند را مورد توجه قرار داد.

معاون فرماندار شهرستان تویسرکان تصریح کرد: این نهاد بستری توانمند برای اجرای سیاست‌های تشویقی در راستای ریشه‌کن کردن فقر است چراکه با شناسایی افراد مستعد ضمن کمک مادی با ایجاد زمینه‌های متفاوت مهارتی در عرصه‌های شغلی، خانواده و... فاصله طبقاتی معیشتی در بین آحاد مردم به تدریج کاهش می‌یابد.

وی ابراز داشت: مهمترین فعالیتی که در کمیته امداد منجر به توسعه موقعیت و وضعیت فردی و اجتماعی مردم در سطح جامعه می‌شود خودکفا‌سازی افراد بی‌بضاعت در قالب مهارت‌آموزی به شمار می‌آید.

خورشید‌خانی ادامه داد: یکی از برنامه‌های دیگر که این نهاد ضمن انجام وظیفه خود در خصوص جمع‌آوری خیر و نیکی مردمی، ایجاد وحدت و ترویج همدلی و دوستی در پیکره کشور در هفته احسان و نیکوکاری است.

وی هفته احسان و نیکوکاری را تجلی اتحاد و یکپارچه همت و حضور مردم در راستای شکوه و اقتدار ایران اسلامی دانست و تأکید کرد: سنت حسنه نیکی کردن به هم‌نوع در دین مبین اسلام بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

معاون فرماندار شهرستان تویسرکان افزود: ملت ولایتمدار و فداکار ما در هر عرصه با مشارکت حداکثری خود فرهنگ دینی و اسلامی را به دنیا صادر می‌کنند و امسال نیز همانند همیشه دل هموطنان را با کمک‌های خود شاد خواهند کرد.

وی احسان را راهی به سوی کمال خواند و تصریح کرد: سنت‌هایی که در دین مبین اسلام به انجام آن توصیه شده است یقیناً دستاوردی عمیق و تأثیرگذار در زندگی انسان دارد.

خورشید‌خانی در پایان اضافه کرد: نیکوکاری آسانترین و مهمترین ابزار برای دستیابی به کرامت است که نهادینه‌سازی آن باعث قدرت و منزلت اجتماعی شخصی به ویژه برای پیشرفت توانمندی همه‌جانبه کشور  می‌شود.

 انتهای پیام/89010/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول