اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان:

12 فروردین ‌ماه روز مردم‌سالاری دینی است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: 12 فروردین‌ ماه روز جمهوری اسلامی و مردم‌سالاری دینی است.

12 فروردین ‌ماه روز مردم‌سالاری دینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام مجتبی اشجری ظهر امروز در نشست هماهنگی گرامیداشت یوم‌الله 12 فروردین‌ ماه در استانداری گیلان با اشاره به اینکه 98.2 درصد مردم در روز 12 فروردین 1358 در همه‌پرسی نوع حکومت پس از انقلاب اسلامی به جمهوری اسلامی رای «آری» دادند، اظهار کرد: 12 فروردین‌ ماه روز جمهوری اسلامی از نظر جمهوریت و مردم‌سالاری دینی است.

وی با بیان اینکه 12 فروردین ‌ماه روزی است که باید به نسل جوان انتقال داده شود، تصریح کرد: بسیاری از روشن فکران و آزادی‌خواهان امروز به دنبال این تفکر امام خمینی (ره) که آن روز گفتند «جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه بیشتر»، هستند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، 12 فروردین را فرصت مناسبی برای بیان نقش مردم در انتخابات سال آینده دانست.

وی با اشاره به برنامه‌های مهم روز 12 فروردین‌ ماه،‌ خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از ظرفیت اردوهای راهیان نور، سلسله برنامه‌های فرهنگی و تفریحی مانند اجرای موسیقی، مسابقات مختلف،‌ نمایش‌های طنز و ...، آراستن و چراغانی خیابان‌ها با پرچم جمهوری اسلامی، بهره‌برداری از تابلوهای تبلیغاتی سطح جاده‌ای در زمینه روز جمهوری اسلامی و ... از جمله برنامه‌های مطرح ‌شده در این روز هستند.

اشجری با تاکید بر اینکه رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما باید باورهای اسلامیت و جمهوریت از دیدگاه امام خمینی (ره) را برای نسل جوان بازگو کنند، اضافه کرد: مراسم استانی گرامیداشت روز 12 فروردین‌ ماه در تاریخ 11 فروردین‌ ماه سال آینده پس از نماز مغرب و عشاء در جوار مزار سردار جنگل در مسجد سلیمانداراب رشت برگزار می‌شود.

معاون استاندار گیلان نیز در جلسه مذکور با اشاره به اینکه باید با هماهنگی یکدیگر کار جدیدی را ارائه دهیم تا ماندگار باشد، اظهار کرد: اجرای برنامه‌های ماندگار و جدید تجلی این روز حماسه ‌آفرین را در ذهن مردم پر‌رنگ می‌کند.

محمد اکبرزاده افزود: معرفی شخصیت‌‌های معروف و مراکز حرکت‌های انقلابی مردم در استان در روز 12 فروردین ‌ماه یکی از برنامه‌های جدیدی است که می‌تواند اجرایی شود.

به گفته وی، گرامی‌ نگهداشتن 12 فروردین‌ ماه به تمام جهانیان نشان می‌دهد که ملت ایران پس از 34 سال از عمر انقلاب اسلامی همچنان دوستدار و حامی نظام جمهوری اسلامی است.

معاون سیاسی ‌امنیتی استاندار گیلان با اشاره به اینکه مسجد کاسه‌فروشان در روز رای‌گیری 12 فروردین ‌ماه با ازدحام جمعیت و اشتیاق مردم در رای‌ دادن به جمهوری اسلامی همراه بود، یادآور شد: فضای سال آینده که با انتخابات همراه است طبق فرمایش‌های مقام معظم رهبری یکی از فضاهای خاص کشور بوده و برنامه‌های 12 فروردین‌ ماه باید با فرمایش‌های ایشان درباره انتخابات همراه شود.

وی، نقش مساجد و روحانیون را در پیروزی انقلاب اسلامی ایران بسیار با اهمیت و پررنگ توصیف کرد.

به گزارش فارس، در جلسه مذکور هر یک از حاضران به ارائه پیشنهاد، راهکار و معرفی برنامه‌ها درباره برگزاری هر چه بهتر روز 12 فروردین‌ ماه پرداختند.

برپایی همه‌پرسی نمادین در میدان اصلی شهر، پخش برنامه‌های جدید در زمینه این برنامه‌ها،‌ فعالیت بیشتر در فضای مجازی و رسانه‌ای استان با موضوع 12 فروردین‌ ماه، برگزاری برنامه‌های ورزشی و ... از جمله این پیشنهادها بود.

انتهای پیام/2300/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول