اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان:

درصدد تبدیل شدن اصفهان به قطب اخلاقی هستیم

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: ظرفیت‌های بسیاری در اصفهان در حوزه اخلاق وجود دارد و باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم و باید از این ظرفیت‌ها در راستای تبدیل اصفهان به قطب اخلاقی استفاده شود.

درصدد تبدیل شدن اصفهان به قطب اخلاقی هستیم

حجت‌الاسلام حبیب رضا ارزانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به ضرورت توجه به بحث اخلاق اظهار کرد: امروز بحث اخلاق از ضرورت خاصی در دنیا برخوردار است و رعایت اخلاق و مباحث اخلاقی در تمام دنیا وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه این سازمان 14 مورد از دغدغه‌های فرهنگی استان را احصا کرده است، اضافه کرد: کارشناسی ارشد در دانشگاه‌ها 32 واحد بوده اما ارشد حوزوی از 70 تا 120 واحد است و یک فرد برای دریافت کارشناسی ارشد حوزوی باید حدود چهار سال مشغول به تحصیل باشد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه این سازمان در استان اصفهان مجوز دانشگاه را برای تحصیل افراد در رشته‌های حوزوی ندارد، تصریح کرد: از حدود چهار سال گذشته این سازمان با دار‌الحدیث قم رایزنی‌های لازم را انجام داده که رشته‌های حدیث را برگزار کند.

وی با تأکید بر اینکه در بخش آموزش این سازمان شش گروه مصوب وجود دارد، ادامه داد: هر یک از این گروه‌ها ظرفیت سه نفر هیئت علمی را دارند و در حوزه پژوهش این سازمان نیز چهار گروه مصوب وجود دارد.

ارزانی با اشاره به اینکه فقه و حقوق، اخلاق، ادیان و فلسفه و کلام به عنوان گروه‌های مصوب حوزه پژوهش هستند، تاکید کرد: این گروه‌ها ظرفیت پنج نفر هیئت علمی را دارند و در حال حاضر تعدادی از این افراد در این گروه‌ها جذب شده‌اند.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی دبیر‌خانه ادیان توحیدی در استان یکی از فعالیت‌های صورت گرفته در این سازمان به شمار می‌رود، افزود: امروز بحث اخلاق از ضرورت خاصی در دنیا برخوردار است و رعایت اخلاق و مباحث اخلاقی در تمام دنیا وجود دارد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان با تاکید بر اینکه درصدد دریافت مجوز انتشار مجله علمی پژوهشی در حوزه علمیه اصفهان هستیم، گفت: راه‌اندازی بنیاد اخلاق در حوزه پژوهش یکی از فعالیت‌های صورت گرفته در این سازمان به شمار می‌رود و درصدد تقویت بنیاد اخلاق در اصفهان هستیم.

وی با اشاره به اینکه اخلاق به عنوان موضوعی است که مورد پذیرش تمام افراد در سراسر دنیا است، اظهار کرد: اخلاق بهترین عرصه ورود در افراد است و تمام افراد در سراسر دنیا باید شاخصه‌های اخلاق را رعایت کنند.

ارزانی با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیاری در اصفهان در حوزه اخلاق وجود دارد و باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم، ادامه داد: باید از این ظرفیت‌ها در راستای تبدیل اصفهان به قطب اخلاقی استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه تحقق این موضوع نیازمند وارد شدن در این عرصه به صورت تخصصی است، تصریح کرد: مسئولان باید به صورت تخصصی در حوزه اخلاق در استان اصفهان فعالیت کنند و اصفهان باید در حوزه‌های اخلاق اجتماعی، فردی و برخی از حوزه‌های دیگر ارتقا پیدا کند.

انتهای پیام/63004/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول