اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی:

مانع هرگونه بداخلاقی سیاسی در انتخابات می‎شویم

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش می‌کنیم تا جلوی هرگونه سوء‌استفاده از بیت‌المال و بداخلاقی سیاسی را در فرایند انتخابات بگیریم.

مانع هرگونه بداخلاقی سیاسی در انتخابات می‎شویم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سعید زمانیان پیش ازظهر امروز در نشست شورای اداری شهرستان شهرکرد اظهار کرد: مسئله آب یکی از مهم‌ترین موضوعات استان است که مسئولان تاکنون حساسیت و جدیت لازم را در این رابطه نداشته‌اند.

وی با اشاره به طرح انتقال آب بهشت‌آباد که از سوی استان اصفهان در حال اجرایی شدن است، افزود: این طرح علاوه بر اینکه توجیه اقتصادی ندارد، از توجیه‌های منطقی نیز برخوردار نیست، به طوری که مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی 15 اشکال بر آن وارد کرده است.

زمانیان با بیان اینکه آب جزو انفال به شمار می‎‏رود، گفت: ما با احداث سد و کنترل آب‌های جاری و انتقال آب مازاد از استان مخالف نیستیم اما در برابر هرگونه سوء‌استفاده و تحمیل منافع دیگران به مطالبات به حق مردم استان با جدیت مقابله می‌کنیم.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح تونل گلاب دو، تصریح کرد: این طرح هیچ‌گونه مطالبات زیست محیطی ندارد و علاوه بر آن اعتبارات دولتی به آن تخصیص داده نشده و از مجوز لازم برخوردار نیست.

وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری طی پنج سال اخیر با خشکسالی روبه‌رو بوده است، خاطرنشان کرد: این خشکسالی‌ها به دنبال تغییرات اقلیمی و شرایط آب و هوایی به وجود آمده است و همین عامل سبب شده تا این استان و سایر استان‌هایی که از آب زاینده‌رود استفاده می‌کردند با کم‌آبی و بحران آب روبه‌رو شوند.

این مسئول با اشاره به میزان دبی خروجی آب از استان، اظهار کرد: مردم استان تنها از هفت تا 9 درصد آب زاینده‌رود استفاده می‌کنند و مابقی آن به استان‌های همجوار واریز می‎شود.

زمانیان ادامه داد: مشکلاتی که برای استان‌های همجوار به وجود آمده ناشی از سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های نادرست و مدیریت ناصحیح خشکسالی‌های اخیر از سوی مدیران استان است.

این مسئول خاطرنشان کرد: تخصیص آب لازم به استان از مهم‌ترین مطالبات به حق مردم است و نمایندگان استان با جدیت پیگیر این موضوع هستند و به هیچ عنوان در برابر موضوع کوتاه نخواهند آمد.

*تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اولویت نخست باشد

زمانیان بر ضرورت سرکشی مسئولان و مدیران به مناطق مختلف استان تأکید کرد و گفت: برقراری ارتباط و تعامل با مردم از مهم‌ترین وظایف مسئولان و مدیران است و باید در این راستا اهتمام ویژه‌ای به کار گیرند.

وی تصریح کرد: همچنین هرگونه تعهد و وعده‌ای که به مردم داده‌اند باید به خوبی به آن عمل کنند و با تعامل سازنده خود در راستای رشد و توسعه وحدت استان گام‌های مهمی بردارند.

زمانیان بر ضرورت تکمیل پروژه‌های نیمه کاره در استان تأکید کرد و گفت: دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی باید پروژه‌های خود را اولویت‌بندی کنند و تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌کاره خود را در اولویت نخست قرار دهند.

*مدیران در جذب اعتبارات ملی ضعیف هستند

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیران استان در جذب اعتبارات ملی ضعیف عمل می‌کنند، خاطرنشان کرد: این امر سبب شده تا سهم کمتری از اعتبارات ملی را جذب کنیم و نتوانیم پروژه‌ها و طرح‌های خود را با سرعت خوبی اجرایی کنیم.

زمانیان با اشاره به برگزاری انتخابات در سال آینده تصریح کرد: در سال آینده علاوه بر انتخابات ریاست جمهوری انتخابات شوراها را نیز در استان شاهد هستیم که باید از یک سو مقدمات برگزاری این انتخابات را به خوبی فراهم کنیم و از طرفی دیگر آرامش روانی را در استان حاکم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تلاش و همت ما بر این است تا جلوی هر گونه سوء‌استفاده از بیت‌المال و بداخلاقی سیاسی را در فرایند انتخابات بگیریم و زمینه لازم را برای حضور افرادی سالم، صالح، مدیر و مدبر را در این عرصه فراهم کنیم.

انتهای پیام/68004/ز40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول