اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استقلال به دنبال سومین قهرمانی در آسیا؛

صالح: استقلال با 5 غایب به مصاف صبا می‌رود / مجیدی، نکونام غایبان بزرگ

خبرگزاری فارس: مربی تیم فوتبال استقلال تهران با بیان اینکه با پنج محروم و مصدوم به مصاف صبا می‌رویم، گفت: مجیدی، نکونام، حاتمی، اکبرپور و موسوی بازیکنان غایب این تیم در مقابل صبا هستند.

صالح: استقلال با 5 غایب به مصاف صبا می‌رود / مجیدی، نکونام غایبان بزرگ

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مجید صالح یکشنبه شب در جمع خبرنگاران، بازی مقابل صبای قم را سخت ارزیابی کرد و اظهار داشت: تیم صبا چه زمانی که آقای ویسی بودند چه الان که آقای مرفاوی هستند، تیم بسیار خوبی است.

وی ابراز داشت: صبا از پتانسیل فنی خوبی برخوردار است و نقاط مثمر ثمری در اختیار دارد و از بازیکنان کلیدی خوبی بهره‌مند است.

مربی تیم فوتبال استقلال تهران یادآور شد: با توجه به شرایطی که در فوتبال کشور ما است تیم صبا یکی از تیم‌هایی است که هم خوب فوتبال بازی می‌کند و هم بازیکنان خوبی دارد.

وی از عدم نتیجه‌گیری تیم صبا در مسابقات حذفی لیگ قهرمانان آسیا ابراز ناراحتی کرد و با بیان اینکه حذف صبا بر اساس یک اتفاق بود، اظهار داشت: صبا از حریف اماراتی خود بیش از دو سه گل جلو بود و متاسفانه غافلگیر شد؛ ما دوست داشتیم چهار نماینده مرحله گروهی داشته باشیم که افتخاری برای فوتبال کشور بود.

صالح با بیان اینکه بازی با صبا بازی مشکلی خواهد بود، خاطرنشان کرد: ما از یک بازی بسیار مشکل در جام قهرمانان آسیا آمده‌ایم و فکر می‌کنم این نقطه عطفی در فوتبال تیم استقلال باشد که بعد از یک مسابقه بین‌المللی وارد مسابقات باشگاهی می‌شود.

وی با بیان اینکه این تطبیق‌پذیری بسیار سخت است، تصریح کرد: اگر ما بتوانیم این تطبیق را انجام دهیم که از یک بازی خارجی به یک بازی داخلی بیاییم و با همان نقاط قوت کار کنیم، می‌توانیم کماکان صدر جدول را حفظ کنیم و چشم امید به مقام قهرمانی داشته باشیم.

مربی تیم فوتبال استقلال تهران مجیدی و موسوی را دو بازیکن مصدوم این تیم اعلام کرد که در بازی فردا حضور ندارند و گفت: نکونام، اکبرپور و حاتمی سه محروم تیم ما در بازی مقابل صبای قم هستند و این مشکل ما است که از بازی بین‌المللی به بازی داخلی آمدیم بتوانیم در لیگ داخلی با قدرت ظاهر شویم.

وی با بیان اینکه شرایط مشکلی است، اظهار داشت: استقلال باید نشان دهد در این جایگاه هم حرف برای گفتن دارد و می‌تواند از بحران فشار مسابقات که از مدت‌ها پیش گریبان همه تیم‌های ایرانی را در این مراحل گرفته است، عبور کند.

صالحی با اشاره به تفاوت برنامه‌ریزی شرق و غرب آسیا ابراز داشت: متاسفانه تقویم جام قهرمانی باشگاه‌های آسیا تحت تاثیر قدرت شرقی‌ها به وی‍ژه ژاپن و کره است و آنها هستند که برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه تیم‌های غرب آسیا هنوز نتوانسته‌اند به مسئله شرق آسیا فائق شوند، افزود: بر همین اساس ما در لیگ فوتبالمان بر اساس شرایط اقتصادی‌مان نمی‌توانیم بازیکنانی بگیریم که در این شش بازی استفاده کنیم و این فشار مضاعف به تیم‌هایی می‌آورد که هم باید در لیگ بازی کنند و هم در جام قهرمانان به میدان بروند.

مربی تیم فوتبال استقلال تهران با بیان اینکه این فشار به هر سه تیم نماینده فوتبال ایران در جام‌ قهرمانان آسیا وارد می‌شود، تصریح کرد: کسی از این فشار به سلامت خارج خواهد شد که در زمینه بازیکنان خود مدیریت کند که خوشبختانه ما در نیم فصل توانستیم تغییراتی انجام دهیم تا از این مرحله فشار زیاد و مسابقات پی‌درپی خارج شویم.

وی با اشاره به اینکه همه بازیکنان ما در یک سطح هستند و همه می‌توانند به تیم کمک کنند خاطرنشان کرد: بازیکنانی که فردا به میدان می‌روند می‌توانند و باید تیم استقلال را به عنوان یک مدعی در بازی همراهی کنند جایگزین بازیکنانی شوند که در این بازی حضور ندارند.

صالح در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه استقلال تاکنون نتوانسته صبا را در خانه شکست دهد آیا این امر تاثیری در روند تیمی و روحی استقلال دارد؟ اظهار داشت: تیم صبا با بودن مرفاوی که از مربیان خوب و دارای سبک کشور است شرایط خوبی دارد.

وی با بیان اینکه دیگر نمی‌توان مثل 15 سال پیش به فوتبال نگاه کرد، گفت: در آن زمان که ما در مقابل استقلال و پرسپولیس بازی می‌کردیم با توجه به هواداران و شرایط و جو استادیوم همیشه یکی دو گل این تیم‌ها جلو بودند.

مربی تیم استقلال با تاکید بر اینکه امروز فوتبال به گونه‌ای است که شرایط بسیار نزدیک است، اظهار داشت: گذشته از بازی‌هایی که با اختلاف 4 یا 5 گل یک تیم به صورت اتفاقی به پیروزی می‌رسد فاصله تیم‌ها به این زیادی نیست.

وی با اشاره به اینکه این روزها، روزهای استفاده کردن از لحظات است، ابراز داشت: تیمی در زمین مسابقه موفق می‌شود که از معدود شانس‌هایی که می‌تواند به دست بیاورد استفاده کند و شانسی هم به حریف خود ندهد.

مربی استقلال تهران تاکید کرد: با توجه به آمار، صبا در زمین خود تیم خطرناکی است و در خارج از خانه هم خطرناک است؛ ما در بازی رفت در مقابل صبا در تهران توانستیم فقط یک گل در همان لحظات اولیه بازی بزنیم و آن را حفظ کنیم؛ فاصله تیم‌ها خیلی زیاد نیست و باید هوشیار و آگاهانه بازی کرد.

وی در خصوص بازی تیم استقلال با سپاهان در 9 فروردین اظهار داشت: من فکر می‌کنم اینجا بحث بازیکنان ملی و استفاده از آنها است.

صالح خاطرنشان کرد: از زمانی که کیروش به تیم ملی آمده‌ و ما بازیکنانی در تیم ملی داریم باشگاه استقلال در این زمینه مظلوم واقع شده است.

وی در این زمینه به بازی استقلال و تراکتورسازی در دور رفت لیگ اشاره کرد و گفت: ما قبل از آن بازی یک مسابقه غرور آمیز در مقابل تیم کره جنوبی انجام دادیم؛ ما در آن روز چهار بازیکن (رحمتی، خسرو حیدری، منتظری و نکونام) در اردوی تیم ملی داشتیم که هر چهار بازیکن 90 دقیقه برای تیم ملی بازی کردند.

مربی استقلال افزود: سه نفر از این بازیکنان در خط دفاعی تیم ملی حضور داشتند که بیشترین فشار بر آن‌ها بود؛ ما پس از این بازی رحمتی را مصدوم داشتیم، از نکونام نتوانستیم استفاده کنیم دو بازیکن خسته هم تحویل گرفتیم که وقتی جلوی تراکتورسازی قرار گرفتیم شکست خوردیم.

وی با بیان اینکه تیم تراکتورسازی هم در آن بازی خوب بازی کرد و برد هم حق آنها بود، گفت: اما بنده معتقدم شرایط مساوی نبود و ما می‌توانستیم یکشنبه بازی کنیم اما ما شنبه بازی کردیم و متضرر شدیم.

صالح خاطرنشان کرد: به احتمال زیاد در بازی فروردین هم که تیم ملی در برابر کویت بازی دارد این بازیکنان به میدان خواهند رفت مگر اینکه بگویند استقلال و سپاهان بازیکنانشان را به تیم ملی ندهند که شرایط برابری ایجاد شود.

وی افزود: در اینکه استقلال و سپاهان چهار بازیکن در تیم ملی دارند بحثی نیست آنها هم به تیم ملی خدمت می‌کنند ولی اگر واقع‌بینانه نگاه کنیم ما مقداری متضرر می‌شویم حق خودمان می‌دانیم تمهیدی را در این قضیه بیاندیشیم.

مربی استقلال با بیان اینکه ما در برهه حساسی هستیم و باید بتوانیم از تمام بازیکنانمان استفاده کنیم، اظهار داشت: الان ثابت شده است پنج ساعت هم در ریکاوری یک بازیکن تاثیر دارد چه برسد به 24 ساعت که در بین آن یک خواب شب هم باشد.

وی افزود: من فکر می‌کنم اگر داریم پا به شرایط حرفه‌ای‌تر می‌گذاریم باید جزییات و نکات ظریف را هم رعایت کنیم زیرا این نکات فوتبال را جذاب‌تر می‌کند ضمن اینکه شرایط را عادلانه‌تر و برابر می‌کند.

صالح تاکید کرد: حق ما بود به این قضیه اعتراض کنیم و کماکان باشگاه مصر است که شرایطی در نظر گرفته شود که تیم استقلال و حتی تیم سپاهان با تمام قوا و عادلانه با یکدیگر بازی کنند و نتیجه در زمین رقم بخورد و هر کس شایسته‌تر باشد برنده می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اولویت تیم استقلال در سه جام پیش‌رو گفت: ما مدیریتی به نام مدیریت انرژی به کار می‌بریم که بتوانیم بازیکنانمان را در پست‌هایی به طور آلترناتیو استفاده کنیم که مجموعاً به تیم فشار یکنواختی وارد شود.

مربی تیم استقلال با اشاره به شرایط این تیم در لیگ قهرمانان آسیا و رقبای پرقدرت این تیم در این جام اظهار داشت: در جام قهرمانان کار ما مقداری حساس‌تر است و قرعه‌ای سخت داریم، ما در بازی نخست با تیم الریان در خارج از خانه بازی کردیم و آخرین مسابقه را نیز باید با العین در بیرون از خانه انجام دهیم.

وی افزود: به هر حال باید این مسیر را ما برویم و مدیریت کرده و از آلترناتیوهایی که داریم در هر پستی استفاده کنیم.

صالح با بیان اینکه سه جام برای ما مهم است، خاطرنشان کرد: خیلی وقت است که ستاره روی سینه ما دو تا است که ان‌شاءالله اگر شرایط مهیا باشد می‌توانیم سه ستاره شویم.

مربی تیم استقلال گفت: اگر هماهنگی‌ها به درستی انجام شود و ما در زمین از لحاظ فنی با قدرت ظاهر شویم می‌توانیم به این ستاره سوم حمله کنیم و جام قهرمانی را به دست بیاوریم و بعد از مدت‌ها برای کشور افتخار کسب کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: بعد از مدت‌ها به عنوان یک تیم ایرانی می‌خواهیم این جام را به دست بیاوریم ولی کماکان دو جام دیگر در کشور است که همه از یک اهمیت برخوردار هستند چون ما سال گذشته قهرمانی را در همین روزها از دست دادیم.

انتهای پیام/78010/ب40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول