اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قزوین خبر داد

دریافت تسهیلات برای اتمام پروژه‌های عمرانی در قزوین

خبرگزاری فارس: شهرداری قزوین گفت: شهرداری قزوین با دریافت تسهیلات 130 میلیارد ریال پروژه‌های عمرانی در قزوین را ادامه می‌دهد.

دریافت تسهیلات برای اتمام پروژه‌های عمرانی در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مسعود نصرتی در نود و هفتمین نشست شورای اسلامی شهر قزوین که در تالار اجتماعات مردمی این شورا با حضور مجموعه مدیریت شهری با رویکرد بررسی بودجه 92 برگزار شد، اظهار داشت: شهرداری قزوین با دریافت تسهیلات 130 میلیارد ریال با پرداخت بدهی‌های خود به صورت وضعیت پیمانکاران اتمام پروژه‌های عمرانی را در قزوین ادامه می‌دهد.

وی با بیان اینکه بانک شهر آمادگی پرداخت تسهیلات 130 میلیارد ریال با سود 28 درصد را دارد، اذعان داشت: شهرداری قزوین سهام‌دار این بانک است و به همین علت بدون وثیقه و صرفا با ضمانت سهام می‌تواند به راحتی این تسهیلات را دریافت کند.

شهردار قزوین با اشاره به اینکه بانک شهر تسهیلات 130 میلیارد تومانی را در دو قسمت شش ماه پرداخت می‌‌کند، ابراز داشت: این بانک کمتر از 10 روز می‌تواند این وام را در اختیار شهرداری قرار دهد تا شهرداری برای تعیین صورت وضعیت پیمانکاران به صورت مستقیم به دو شرکت پرداخت کند تا عملیات پروژه‌های عمرانی در شهر قزوین ادامه یابد.

این مسئول با بیان اینکه بانک‌های تجارت و صادرات تسهیلات 130 میلیارد ریالی را با نرخ سود 23 درصد به شرط داشتن وثیقه نیز به شهرداری قزوین پرداخت می‌کنند، متذکر شد: شهرداری قزوین با تامین وثیقه می‌تواند این وام را با نرخ سود 27 درصد دریافت کند ولی این بانک‌ها این وام را دیرتر پرداخت می‌کنند.

وی اضافه کرد: از آنجایی که بانک شهر سریع‌تر تسهیلات 130 میلیارد ریالی را با نرخ سود 28 درصد به شهرداری قزوین پرداخت می‌کند به همین دلیل این شهرداری تمایل به دریافت تسهیلات از این بانک را دارد.

نصرتی با اشاره به اینکه بانک‌ها برای دریافت ضمانت‌نامه از شهرداری قزوین شرایط خاصی را تعیین می‌کنند، عنوان کرد: این نهاد قرار بود برای اتمام پروژه‌های باغستان سنتی و پارک باراجین از دو بانک سپه و کشاورزی تسهیلات دریافت کند که هنوز به دلیل عدم ارائه وثیقه این تسهیلات تاکنون دریافت نشده است.

شهردار قزوین با اشاره به اینکه در پایان سال دریافت تسهیلات از بانک‌ها غیرممکن است، ابراز داشت: دریافت سریع‌تر تسهیلات 130 میلیارد ریالی از بانک شهر می‌تواند بسیاری از مشکلات پروژه‌های عمرانی شهرداری را برطرف کند. 

در ادامه این نشست رئیس کمیسیون عمران و خدمات شهری شورای شهر قزوین ابراز داشت: شهرداری قزوین می‌تواند با دریافت تسهیلات 130 میلیارد ریال از بانک‌ها مشکلات پروژه‌های عمرانی را برطرف کند.

عضو شورای اسلامی قزوین متذکر شد: باید شهرداری قزوین در دریافت چگونگی تسهیلات 130 میلیارد ریال دقت مضاعفی داشته باشد تا بتواند این وام را با بهره کمتری از بانک‌ها دریافت کند.

غلامحسین شیری اذعان داشت: با دریافت تسهیلات 130 میلیارد ریال از بانک شهر مخالف هستم و درخواست می‌کنم این موضوع با تأمل بیشتری در جلسه دیگری پی‌گیری شود.

در پایان این نشست اعضای شورای اسلامی شهر قزوین موافقت کردند که با در نظر گرفتن اهمیت موضوع این مهم در جلسه‌ای دیگری با دقت بیشتری بررسی شود.

انتهای پیام/77009/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول