اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی شهرداری اصفهان خبر داد

تکمیل متروی اصفهان مهم‌ترین پروژه سال 92

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه مهمترین پروژه سال آینده شهرداری پروژه مترو است، گفت: شهربازی رویاهای شهر اصفهان تا شش ماه دیگر به بهره‌بردای می‌رسد.

تکمیل متروی اصفهان مهم‌ترین پروژه سال 92

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا قاری قرآن ظهر امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران، با اشاره به افزایش بودجه عمرانی شهرداری طی 10 سال گذشته اظهار کرد: بودجه شهرداری در سال 82 حدود یک هزار و 262 میلیارد ریال بوده است که این رقم در سال جاری به بیش از 10 هزار میلیارد ریال رسید.

وی با بیان اینکه سهم بودجه عمرانی در سال جاری 85 درصد برآورد شده است، افزود: در سال 92 نیز یک هزار و 424 میلیارد ریال بودجه نقدی و غیر نقدی بخش عمرانی شهرداری پیش بینی شده است.

معاون عمرانی شهرداری اصفهان تصریح کرد: از 85 درصد سهم بودجه عمرانی، 51 درصد آن سهم خالص عمرانی و تنها صرف ساخت و ساز می‌شود و مابقی به منظور فعالیت‌های خدماتی و تملک پروژه‌ها هزینه می‌شود.

وی بابیان اینکه بودجه سال آینده نسبت به 10 سال پیش 13.5 برابر شده است، گفت: بودجه سال جاری شهرداری به طور 100 درصد محقق شده است.

قاری قرآن اضافه کرد: از سال 82 تاکنون، 880 مناقصه برای اجرای پروژه های عمرانی منعقد شده است.

وی احداث مترو شاهین شهر به اصفهان را از دیگر پروژه‌های سال آینده بر شمرد و گفت: همزمان با تکمیل بزرگراه دوطبقه امام خمینی(ره) در ورودی شهرک قدس، مترو شاهین شهر-اصفهان به میدان استقلال و سپس به شهرک قدس متصل می‌شود.

*سالن اصلی همایش‌های بین‌المللی اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد

معاون عمرانی شهرداری اصفهان با اشاره به پروژه سالن همایش‌های بین‌المللی‌ استان اصفهان افزود: با توجه به اینکه این پروژه توسط سرمایه‌گذار خارجی تهیه می‌شود، اکنون با وجود افزایش قیمت‌ها، با مشکل مواجه و حدود 2 هزار و 500 میلیارد ریال برای این طرح پیش بینی شده است.

وی با اشاره به پیشرفت 40 درصدی این پروژه گفت: امید می‌رود تا پایان دوره سوم شورا، سالن اصلی این پروژه به پایان برسد.

قاری قرآن به پروژه احیای میدان امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: فاز دوم این طرح شامل میدان اصلی و بدنه میدان نیز تا پایان دور دوم شوراها تکمیل می‌شود.

*شهربازی رویاها تابستان افتتاح می‌شود

معاون عمرانی شهرداری اصفهان همچنین به دیگر پروژه شاخص شهر اصفهان اشاره کرد و افزود: تجهیزات پروژه شهربازی رویاها وارد شده و در اوایل سال آینده تکمیل و در فصل تابستان به بهره‌برداری شهروندان می‌رسد.

وی در بخشی از صحبت‌های خود به تخصیص 2 هزار میلیارد ریال اعتبار به پروژه قطار شهری خبر داد و تصریح کرد: با توجه به روند کند اختصاص بودجه دولتی به مترو، در سال آینده با 10 برابر کردن بودجه مترو از سوی شهرداری، بخشی از ایستگاه‌های آن را تکمیل می‌کند.

قاری قرآن به پروژه تراموا اشاره و تصریح کرد: با توجه به این که صنعت تراموا تنها محدود به چند کشور است برای ورود تجهیزات با مشکل روبرو هستیم، ولی این پروژه همچنان یکی از طرح‌های اصلی شهرداری است و ما پیگیر ورود تجهیزات آن به کشور هستیم.

معاون عمرانی شهرداری اصفهان گفت: فاز دوم اجرای پروژه بی.آر.تی نیز در دستور کار فعالیت‌های حوزه معاونت عمران قرار گرفته و تا پایان سال آینده تکمیل می‌شود.

*احداث 132 خیابان در طی 10 سال گذشته در اصفهان

وی با اشاره به فعالیت‌های عمرانی انجام شده طی ده سال گذشته اظهار کرد: از سال 82 تاکنون، 132خیابان، 20 پارکینگ طبقاتی، 41 تقاطع غیر همسطح، 20 مجموعه ورزشی، 45 مجموعه فرهنگی، 25 سرویس بهداشتی، 24 پل عابر پیاده و 20 آب نما در شهر اصفهان احداث شده است.

وی به پروژه های شاخص سال جاری اشاره کرد و گفت: تکمیل رینگ سوم ترافیکی با اجرای پروژه بزرگراه همت و تقاطع غیر همسطح 9 دی در سال جاری انجام شده است.

قاری قرآن با بیان اینکه پروژه تعریض پل بزرگمهر در حال حاضر آماده بهره برداری است و هفته آینده به طور رسمی به بهره برداری می‌رسد، افزود: پارکینگ خیابان لاهور نیز هفته آینده تکمیل و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به این که پروژه پارکینگ خواجه نظام الملک نیز تا پایان سال جاری تکمیل می‌شود، تصریح کرد: پروژه پارکینگ باغ گلدسته نیز برای ایام نوروز در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

معاون عمرانی شهرداری اصفهان گفت: شهربازی رویاها و نیز پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی از دیگر پروژه‌های سال جاری است که با وجود قطع بودجه دولتی و نوسانات نرخ ارز به طور جدی در حال انجام است.

انتهای پیام/63012/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول