اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال انجام شد

احداث شهر بازی 900 متر مربعی در پارک لاله بهار

خبرگزاری فارس: شهردار بهار از احداث شهربازی در سوله‌ای به مساحت 900 متر مربع واقع در پارک لاله این شهر با هزینه‌ای بالغ بر 5 میلیارد ریال خبر داد.

احداث شهر بازی 900 متر مربعی در پارک لاله بهار

علی‌اصغر شیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه چهره هر شهری تبلور شخصیت و فرهنگ عمومی آن شهر است و همه شهروندان حق دارند در محیطی برخوردار از سلامت معنوی، اجتماعی و فرهنگ مبتنی بر ارزش‌های انسانی و الهی زندگی کنند، اظهار داشت: در همین راستا طی 9 ماه امسال جدول‌گذاری از نوع کانیواوتک در باندکندرو بلوار 85 متری کشاورز و بلوار آیت‌الله بهاری به طول تقریبی شش کیلومتر با استفاده از جدول سنگی (هلیا) با هزینه‌ای بالغ بر 2 میلیارد و 700 میلیون ریال به مرحله اجرا در آمده است.

وی با اشاره به اجرای جدول‌گذاری از نوع آب‌رو وسط در معابر سطح شهر از جمله کوچه‌های حجتی، شهید حسن صادقی، بلال حبشی، ارغوان و ارغوان 1، ارغوان 2 و اغوان 3، انتهای حمام شهدا، پوروش، فدک، شهید منافی و شهید قربانی و ... به مقدار یک هزار و 400 متر طول اشاره کرد و گفت: این طرح با اعتباری بالغ بر 800 میلیون ریال اجرایی شده است.

شهردار بهار با اشاره به خرید آسفالت و قیرپاشی، پخش و متراکم نمودن آسفالت و لکه‌گیری (پخش دستی )در معابر سطح شهر بهار نیز تصریح کرد: این طرح که بالغ بر 67 مورد با مساحت 60 هزار متر مربع است، بالغ 6 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه داشته است.

وی به تهیه و پخش و اجرای آسفالت (پخش مکانیکی) در مساحتی بالغ بر 50 هزار متر مربع در بلوار آیت‌الله بهاری(ره)، از میدان شهدا تا مقابل شرکت گاز، خیابان شهید خاکپور و خیابان شهید چمران با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد و 200 میلیون ریال اشاره کرد.

شیری از احداث شهربازی در سوله‌ای به مساحت 900 متر مربع واقع در پارک لاله و محوطه سازی معابر خبر داد و افزود: این طرح شامل کف فرش، 3 هزار و 200 متر مربع جالیز، 650 متر مربع موزائیک و 650 متر مربع سنگ دیوین و جدول‌گذاری معابر مربوطه به طول یک هزار و 150 متر طول و همچنین آسفالت معابر در این پارک به مساحت 700 متر مربع است.

به گفته وی، هزینه انجام این موارد در پارک لاله بالغ بر 5 میلیارد ریال است که این مبلغ بدون احتساب از تهیه و نصب وسایل بازی در این پارک است.

شهردار بهار گفت: اجرای آب‌رو دفع آب‌های سطحی پیرامون میدان نیایش و همچنین کف‌ فرش جالیز قسمتی از پیاده رو که مقدار آبروی اجرا شده حدودا 140 متر طول و جالیز حدودا 220 متر مربع و همچنین اجرای جداول پیاده رو ورودی سمت لالجین به مقدار 110 متر طول که جمعاً با اعتباری بالغ بر 300 میلیون ریال به مرحله اجرا درآمده است.

وی همچنین اظهار داشت: اجرای محوطه‌سازی سایت تجاری واقع در جنب نمازخانه ورودی شهر شامل جدول‌گذاری، مخلوط‌ریزی، زیرسازی در مساحتی بالغ بر 5 هزار متر مربع بوده که هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال در بر داشته است.

شیری به زیرسازی معابر سطح شهر بهار در مساحتی بالغ بر 70 هزار متر مربع در معابری که امسال آسفالت شده‌اند و همچنین معابر فاقد آسفالت که بدون احتساب کارکرد ماشین‌آلات عمرانی در پروژه زیرسازی بوده‌اند اشاره و خاطرنشان کرد: این پروژه نیز با اعتباری بالغ بر 600 میلیون ریال (صرفاً تهیه و حمل مخلوط ) به مرحله اجرا درآمده است.

انتهای پیام/89004/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول