اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از پروژه‌ای که سال‌ها بر زمین مانده

بلواری که با جان شهروندان بازی می‌کند

خبرگزاری فارس: به دنبال وقوع تصادفی دلخراش در فیروزکوه که به جریحه‏دار شدن افکار عمومی انجامید، بار دیگر ضعف مدیریت شهری در اصلاح بلوار پاسداران این شهر که از 14 سال گذشته آغاز شده است، بیش از پیش آشکار شد.

بلواری که با جان شهروندان بازی می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، در این حادثه که روز یکشنبه این هفته روبه‏روی پمپ بنزین بلوار پاسداران فیروزکوه دقیقاً در مرکز این شهر اتفاق افتاد، راننده یک دستگاه میدل‏باس به دلیل بی‏دقتی و نداشتن دید کافی و در حالی که با دنده عقب حرکت می‏کرد، با «آسیه ملاجعفری»، بانوی 75 ساله فیروزکوهی برخورد کرد.

در این حادثه دلخراش، مصدوم بلافاصله به بیمارستان شهر منتقل و به دلیل شدت جراحات وارده، پس از ساعتی و با رسیدن امداد هوایی اورژانس به بیمارستان امام خمینی(ره) تهران اعزام شد.

شنیده‏ها حاکی از وخامت حال حادثه‏دیده و احتمال قطع پای وی دارد.

تعریض بلوار پاسداران؛ پروژه‏ای سال‏ها بر زمین مانده

این حادثه در حالی رقم خورده است که سال‏هاست تعریض بلوار پاسداران به دلایل مختلف هم‏چنان بر روی زمین مانده است و مسئولان شهری تاکنون نتوانسته‏اند راهکاری اساسی برای رفع این معضل بیندیشند.

در عین حال و با وجود این شرایط، گاهی شاهد تردد خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین در محدوده داخل شهر هستیم که علاوه بر دامن زدن به معضلات ترافیکی، مخاطراتی نظیر وقوع این حادثه دلخراش را برای شهروندان به خصوص گروه‏های هدف آسیب‏پذیر (سالمندان و کودکان) به دنبال داشته است.

از زمان انتخابات نخستین شورای اسلامی در فیروزکوه، طرح تعریض بلوار پاسداران حد فاصل میدان امام خمینی (ره) تا میدان امام علی (ع) این شهر در دستور کار قرار گرفته است.

امروز پس از گذشت 14 سال از زمان اجرای طرح، این مهم فقط در محدوده میدان امام خمینی (ره) تا پمپ بنزین داخل شهر اجرایی شده و مابقی مسیر تا میدان معلم، در اکثر نقاط به اندازه 20 متر تعریض شده و از آن نقطه به بعد تا آستان امام‏زاده اسماعیل (ع) به متراژ کمتری تعریض انجام پذیرفته است.

معارضان تعاملی با شهرداری فیروزکوه برای عقب‏نشینی ندارند

وجود معارضانی که به‏رغم ارائه مشوق‏ها، تعاملی با شهرداری فیروزکوه برای عقب‏نشینی ندارند، موجبات ایجاد ترافیک شدید در این بلوار به خصوص در ساعات پرتردد شبانه‏روز را فراهم آورده است؛ به طوری که تنگی معابر در برخی نقاط چاره‏ای جز حرکت در مسیر آسفالت سواره‏رو را برای شهروندان باقی نمی‏گذارد.

هم‏چنین با توجه به حضور اکثریت کسبه و تجار از قدیم‏الایام در این منطقه و تنگی مسیر، شاهد پارک خودروها در اکثریت ساعات در محدوده خیابان هستیم که مشکلاتی نظیر پارک دوبل دیگر خودروها و محدودیت‏های ترافیکی را رقم زده است.

ساختمان اداری شبکه بهداشت؛ مشکل اصلی اجرای طرح

محمد درویش‏متولی، رئیس شورای شهر فیروزکوه در این ارتباط در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: شورای شهر از سال‏ها پیش به دنبال احداث خیابانی به موازات بلوار پاسداران در جهت رفع معضل ترافیک شهری فیروزکوه بود که تردد خودروها در آن به صورت یک‏طرفه خواهد بود.

وی افزود: مشکل اصلی انجام این طرح، وجود ساختمان اداری شبکه بهداشت است که مسئولان این نهاد به بهانه اینکه با تخریب این بنا پولی برای احداث ساختمان جدید اداری ندارند، از عقب‏نشینی ساختمان امتناع می‏کنند.

چنین برنامه‏ای در دستور کار شهرداری قرار ندارد

شهردار فیروزکوه نیز در این ارتباط در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: تعریض بلوار پاسداران بسیار زمان‏بر و هزینه‏بر است و اساساً چنین برنامه‏ای در دستور کار شهرداری قرار ندارد.

حسین حیدری افزود: احداث یک خیابان 18 متری که از مجاورت شبکه بهداشت و درمان شهرستان آغاز و با عبور از شهرک مخابرات به بلوار 45 متری ختم می‏شود، به عنوان گزینه جایگزین پیش‏بینی شده که مستلزم همکاری شبکه بهداشت است.

وی ادامه داد: دغدغه اصلی مسئولان در این طرح، تملک دارایی‏های معارضان است و با تامین اعتبارات آن، بخش مهمی از گره کور ترافیکی شهر باز می‏شود.

این گزارش حاکی است به نظر می‏رسد رفع این معضل نیازمند تعامل دوجانبه شبکه بهداشت و درمان با شهرداری است.

در این زمینه، لزوم اهتمام هر چه بیشتر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای تعیین تکلیف شبکه بهداشت و درمان و کمک به این نهاد برای احداث ساختمان جدید اداری یا انتقال شبکه بهداشت به نقطه‏ای دیگر از شهر اجتناب‏ناپذیر است.

انتهای پیام/2568/و40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول