اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به وزن 8224 تن

آذربایجان شرقی11 میلیون دلار شیر، ماست و خامه صادر کرد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از صادرات هشت هزار و 224 تن شیر، ماست و خامه به ارزش 11 میلیون دلار در 10 ماهه امسال خبر داد.

آذربایجان شرقی11 میلیون دلار شیر، ماست و خامه صادر کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی، مسعود محمدیان با اشاره به ارزش کالاهای کشاورزی صادراتی به خارج از کشور اظهار کرد: محصولات کشاورزی 11 درصد صادرات غیرنفتی استان را از آن خود ساخته است.

وی با بیان اینکه در دی ماه امسال 27 میلیون دلار کالای کشاورزی از آذربایجان شرقی صادر شده است، افزود: صادرات محصولات باغی از نظر وزنی 67 هزار تن و از نظر ارزشی 124 میلیون دلار بوده که در این بخش سیب درختی با 25 میلیون دلار و 31 هزار تن، 12.5 درصد صادرات کشور از آذربایجان‌شرقی را از آن خود ساخته است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه محصول کشمش با 99 میلیون دلار و 36 هزار تن وزن، بیشترین میزان صادرات محصولات کشاورزی را از آن خود کرده است، افزود: البته این میزان محصول صادر شده کشمش، تنها 40 درصد محصول تولیدی استان را شامل می‌شود که به زودی بقیه کشمش‌های موجود در انبارهای ملکان، بناب و مراغه طی برنامه‌ریزی‌های انجام پذیرفته صادر خواهند شد.

محمدیان با بیان اینکه به طور متوسط ارزش هر کیلو محصول صادراتی در زیربخش دام  1.6 دلار  بوده است، افزود: ارزش هر کیلو محصول کشمش از زیربخش باغبانی نیز 2.7 دلار  و سیب درختی نیز 80 سنت بوده است.

وی با بیان اینکه در این 10 ماه، صادرات محصولات دامی 16 میلیون و 700 هزار دلار بوده است، افزود: ماست با 7 میلیون و 900 هزار  دلار( 6910 تن)، روده با 5 میلیون و 600 هزار دلار (141تن) و شیر و خامه با 3 میلیون 200 هزار دلار (1314تن ) بالاترین رقم‌ها را در این بخش از آن خود ساخته‌اند.

محمدیان با بیان اینکه در این مدت، محصولات زراعی جمعاً 9 میلیون و 400 هزار دلار صادرات داشته است، افزود: 6 میلیون دلار آن مربوط به صادرات محصول سیب زمینی بوده و 3 میلیون 400 هزار دلار آن را پیاز تشکیل داده است.

وی با بیان اینکه در زیر بخش صنایع تبدیلی نیز صادرات رب گوجه فرنگی با افزایش دو برابری نسبت به سال قبل، حدود 5 میلیون و 200 هزار دلار بوده است، افزود: در 10 ماهه نخست سال‌جاری بیش از 3 هزار و 154 تن محصول رب گوجه فرنگی از آذربایجان‌شرقی صادر شده است. 

انتهای پیام/60002/خ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول