اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سوز برف روی زلزله را سفید کرد / خزان لرزان در ورزقان +تصاویر

خبرگزاری فارس: ورزقان از جمله شهرستان‌هایی است که مردم آن در مواقع بارش برف و باران با هزاران مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند.

سوز برف روی زلزله را سفید کرد / خزان لرزان در ورزقان +تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از ورزقان، شهرستان ورزقان یکی از 20 شهرستان استان آذربایجان‌شرقی است اما از همه شهرستان‌ها با آن همه ظرفیت عقب است.

197 روز قبل این شهرستان با عده‌ای از روستاهای تابعه در اثر زلزله 6.2 ریشتری اکثر ساختمان‌هایش با خاک یکسان شد و عده‌ای از مردم آن کشته شدند.

آن حادثه هولناک به جان مردم خصوصاً کودکان معصوم وحشت انداخت، این بلای آسمانی چند ماه مردم را به زیر چادرها کشاند و پس از آن سرما و پاییز از راه رسید و بارش‌ها آغاز شد تا اینکه زمستان نیز فرا رسید و بارش برف‌ سنگین با نیم متر ارتفاع شهر را سفیدپوش کرد اما خبر از برف‌روبی و نمک‌پاشی داخل شهر و جاده‌های ارتباطی روستاها همچنین ورزقان ـ تبریز و ورزقان ـ اهر نبوده و هنوز هم نیست.

در حالی که در اداره راه و شهرداری ورزقان چند دستگاه برف‌روب موجود است معلوم نیست چرا به کمک مردم این شهرستان در فصول سرد و هنگام بارش برف و کولاک نمی‌آیند.

 امروز ششم اسفند وقتی مردم صبح از خواب بیدار شدند باز هم برف روی کانکس‌ها، کوچه و خیابان جا خوش کرده بود و به دلیل کوتاهی مسئولان امدادرسان بچه‌ها و کارمندان با چند ساعت تاخیر در محل کار حاضر شدند.

لغزندگی جاده‌ها باعث شد چند خودرو از جاده به بیرون پرت شود تا جائیکه خودرو فرماندار شهرستان یکی از خودروهای پرت شده از جاده را بگسل کرده و به جاده کشاند.

محرم فروغی فرماندار شهرستان ورزقان در عین حال در خصوص موقعیت شهر ورزقان در زمان بروز شرایط جوی نامساعد گفت: شهرداری ورزقان در زمان بارش‌ها تلاش برای مهیا کردن امکان تردد و رفع مشکلات از سطح شهر را در دستور کار خود قرار می‌دهد ولی به دلیل نبود امکانات سخت‌افزاری این امور به سختی انجام می‌شود.

فرماندار ورزقان امکانات شهرداری را تنها محدود به دو دستگاه ماشین سنگین با عمر بالا دانست و تصریح کرد: این دستگاه‌ها برای شهری به وسعت ورزقان و در شرایطی که حادثه طبیعی مانند زلزله در آن اتفاق افتاده به هیچ عنوان جوابگو نیست.

وی با اشاره به اینکه درخواست تجهیزات برای این شهر صورت گرفته، گفت: متاسفانه تاکنون نسبت به تامین تجهیزات به خصوص ماشین‌آلات سنگین به منظور رفع مشکلات شهر در شرایط آب و هوای نامساعد اقدامی صورت نگرفته است.

در زلزله 21 مرداد و پس‌لرزه‌های آن نزدیک به ‌هزار و 500 واحد مسکونی در شهر ورزقان دچار آسیب شدند که از این تعداد نزدیک به 800 واحد صددرصد تخریب شده و نیاز به احداث از پی داشتند ضمن آنکه 700 واحد نیز جزو واحدهای تعمیری ثبت شده‌اند.

همچنین از 147 روستای شهرستان ورزقان 90 روستا در اثر این زلزله آسیب دیده‌اند که در مجموع 7 هزار و 775 واحد مسکونی به ارزش نزدیک به 1.5 میلیارد ریال در این روستاها دچار تخریب شده‌اند که 6 هزار و 94 واحد صد درصد تخریب در آنها اتفاق افتاده و بقیه نیز دچار آسیب‌های منجر به تعمیر شده‌اند.

 انتهای پیام/60007/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول