اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بیجار:

قدم برداشتن در مسیر حق و حقیقت صفت بارز خبرنگاران است

خبرگزاری فارس: فرماندار بیجار گفت: ثابت قدم بودن و در مسیر حق و حقیقت قدم برداشتن از صفات بارز یک خبرنگار است چرا که تلاش و کوشش در کسوت خبرنگاری عبادت است.

قدم برداشتن در مسیر حق و حقیقت صفت بارز خبرنگاران است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، حمدالله کریمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان در فرمانداری، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات این قشر زحمت‌کش اظهار داشت: از وظایف خطیر خبرنگاری مخابره صحیح و به دور از قضاوت زود هنگام است.

فرماندار بیجار افزود: کسی اگر خلاف جریانی حقی شنا کند نه‌ تنها شجاعت ندارد، بلکه محکوم است و در کسوت مقدس خبرنگاری قرار نمی‌گیرد.

وی داشتن وجدان کاری برای خبرنگاران را از اصول اصلی کار خبرنگاری دانست و خاطرنشان کرد: نبود وجدان کاری ما را از هدف اصلی خود که خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی است دور خواهد کرد و دست دشمن را برای سوء استفاده باز خواهد گذاشت.

فرماندار بیجار تصریح کرد: قلم‌رسانی خبرنگاران و بیان آنان موجب پیشگیری از جرم و جنایت است و اطلاع‌رسانی به موقع، نقدهای منصفانه و تعامل با مردم و مسئولان جایگاه یک خبرنگار فعال و پرتلاش را می‌رساند.

کریمی تبلیغ ارزش‌های اسلام را وظیفه اولیه و اصول کاری یک خبرنگار بیان کرد و گفت: در حالی که جایگاه خبرنگار جایگاه مستقل، آگاهانه و عادلانه است باید موقعیت را برای دیدگاه دشمنان و خرده‌گیری آنان در نظام اسلامی نداشته باشد، لذا تقویت نظام اسلامی و تبلیغ ارزش‌های اسلام وظیفه اولیه و اصول کاری یک خبرنگار است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره منع از مثبت‌گرایی و منفی‌گرایی مطلق گفت: کار خبرنگار صرفا دیدن نقاط ضعف و منفی در یک جامعه نیست بلکه در کنار مخابره نقاط منفی نقاط قوت و مثبت یک جامعه را نیز در اولویت کاری خود قرار دهند.

وی در پایان تاکید کرد: اکنون که ایران اسلامی مورد هجمه نرم دشمنان و تهدیدات و تحریم‌های آن قرار دارد، رسالت خبرنگاران سنگین‌تر بوده و در این شرایط آنان ضمن اینکه در قالب اخبار تصمیم‌گیری‌های مهم را اعلام می کنند، باید از انتشار خبرهایی که موجب دلسردی مردم می‌شود، خودداری کنند.

انتهای پیام/79015/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول