اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال صورت گرفت

تنظیم 2990 سند اجاره موقوفات در ملایر

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف ملایر گفت: امسال 2 هزار و 990 سند اجاره در بخش امور اوقافی تنظیم شده که به نوبه خودش با توجه به سامانه‌ای بودن سیستم، بی‌سابقه بوده است.

تنظیم 2990 سند اجاره موقوفات در ملایر

حاجی‌رضا زین‌العابدینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه بر اساس چارت سازمانی اوقاف عملکردهای ما در سه قسمت امور اوقافی، حقوق ثبتی و برنامه‌های فرهنگی بقاع متبرکه خلاصه می‌شود، اظهار داشت: امسال 2 هزار و 990 سند اجاره در بخش امور اوقافی تنظیم شده که به نوبه خودش با توجه به سامانه‌ای بودن سیستم، بی‌سابقه بوده است.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های فرهنگی صورت گرفته در اوقاف ملایر به اجرای طرح تربیت حفاظ و قاریان اشاره کرد و گفت: در سال آینده نیز این طرح اجرایی خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با اشاره به اجرای طرح غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در جوار امامزادگان، آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی در اوقاف ملایر از برگزاری این برنامه‌های فرهنگی در سال 92 خبر داد.

به گفته وی برای نخستین بار در شهرستان ملایر در ماه محرم و صفر همه نیاتی که منطبق با این ایام بودند چه نیاتی که مقید به زمان و مکان بودند و چه نیاتی که نبودند و موقوفات دارای نیت بالا یا دارای نیت کم، اجرایی شدند. 

زین‌العابدینی گفت: امسال برای نخستین بار مراسم تعزیه‌خوانی با همکاری میراث فرهنگی در جوار امامزاده عبدالله(ع) بر اساس نیت واقف اجرا شد که با استقبال شایان توجهی مواجه شد.

وی به راه‌اندازی و تجهیز قسمت درمانی بیمارستان سیف‌الدوله اشاره کرد و تصریح کرد: بر اساس نیت واقف مجوزی برای احداث بخش جراحی زنان و مردان در بیمارستان امام حسین(ع) نیز گرفته شده و به 64 تخت نیز با امکانات روز از جمله تخت همراه بیمار تجهیز شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر در پایان با اشاره به امر بازسازی بقاع متبرکه این شهرستان نیز تصریح کرد: امامزاده علی‌اکبر(ع) روستای کرکان در حال حاضر 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

انتهای پیام/89004/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول