اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل صندوق راسخون در همدان:

پیگیر ایجاد بانک وقف در کشور هستیم

خبرگزاری فارس: مدیرعامل صندوق راسخون گفت: در زمینه ایجاد بانک وقف در حال فعالیت هستیم اما این‌که تا چه اندازه موفق باشیم باید منتظر نتیجه بود.

پیگیر ایجاد بانک وقف در کشور هستیم

حسین توکلی‌زاده در حاشیه بازدید از اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان این‌که هدف از این دیدار، بازدید از فعالیت‌های صندوق راسخون این استان است، اظهار داشت: هدف اصلی هماهنگی با مدیرکل اوقاف استان است تا بتوانیم فعالیت‌های این صندوق را در سطح استان افزایش داده و منابع بیشتری نیز جذب کنیم.

وی هدف از ایجاد مؤسسه راسخون در اوقاف کشور را ساماندهی فعالیت‌های مالی سازمان اوقاف دانست و گفت: در همین‌ راستا هماهنگی با بانک مرکزی انجام شد و هنوز مجوز رسمی گرفته نشده اما فعالیت در سطح 31 استان کشور در حال انجام است.

مدیرعامل صندوق راسخون کشور با بیان این‌که فعالیت مؤسسه راسخون در شهرستان‌ها نیز به صورت مجازی انجام می‌شود، عنوان کرد: هدف اصلی این مؤسسه ساماندهی فعالیت‌های مالی و اعتباری سازمان اوقاف است تا بر این اساس اجرای نیات بهتر انجام شود و مشکلات عمرانی موقوفات و بقاع متبرکه نیز حل شود.

وی تصریح کرد: منابعی که صندوق راسخون در اختیار دارد سابقاً در بانک‌ها بود اما مدیریت آن با اوقاف نبود در نتیجه در اختیار صندوق است و راحت‌تر می‌تواند فعالیت‌های عمرانی اوقاف را مدیریت کند.

توکلی‌زاده با بیان این‌که اهم فعالیت مجموعه راسخون در ابتدا با مجموعه اوقاف، کارکنان و خانواده‌های آنان است، اظهار داشت: سازمان‌های وابسته به اوقاف نظیر مساجد، خیریه‌ها و ... نیز می‌توانند با این مجموعه فعالیت داشته باشند.

به گفته وی، به‌زودی مؤسسه راسخون در زمینه‌های مردمی نیز فعالیت‌هایی خواهد داشت که در این راستا برنامه‌هایی مورد توجه قرار گرفته تا مردم نیز بتوانند مشکلات مالی خود را از طریق این مجموعه برطرف کنند.

مدیرعامل صندوق راسخون کشور با بیان این‌که مشکلی که در صندوق راسخون استان همدان است فقط در سطح شهر است، اظهار داشت: امیدواریم در آینده نزدیک فعالیت این مؤسسه در همدان در سطح همه شهرستان‌های استان گسترش یابد.

وی در پایان در زمینه لزوم ایجاد بانک وقف در کشور نیز گفت: در این زمینه بحث هست و فعالیت هم می‌شود اما این‌که تا چه اندازه موفق شود باید منتظر نتیجه بود و در حال پیگیری هستیم و ممکن است چند سال طول بکشد.

انتهای پیام/89004/م20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول