اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار صورت می‌پذیرد

حضور نجاتگران خواهر در پایگاه موقت فرودگاه همدان

خبرگزاری فارس: معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر همدان گفت: برای نخستین بار نجاتگران خواهر در قالب تیم توانا در پایگاه موقت فرودگاه همدان برای کمک در مواقع ضرور حضور خواهند داشت.

حضور نجاتگران خواهر در پایگاه موقت فرودگاه همدان

حسین اشرفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به آغاز طرح نوروزی جمعیت هلال احمر استان همدان از 26 اسفند ماه اظهار کرد: این طرح با حضور یک‌هزار و 120 نفر روز امدادگر و 400 نفر روز راننده تا 14 فروردین سال آینده به مدت 20 روز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: برای نخستین بار نجاتگران خواهر در قالب تیم توانا در پایگاه موقت فرودگاه همدان حضور خواهند داشت و در مواقع لزوم که حضور نجاتگران خانم ضروری است وارد عمل می‌شوند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر همدان با اشاره به اینکه استقرار امدادگران در جاده‌های استان آرامش فکری و اطمینان خاطری برای مسافران است بیان داشت: خودرو نجات آرگو نیز برای نخستین بار در گردنه اسدآباد مستقر شده است.

وی ادامه داد: امدادگران با استفاده از 23 دستگاه آمبولانس، هفت دستگاه خودروی نجات تیپ یک و دو، 14 دستگاه خودروی امدادی پشتیبان، انواع ست‌های هیدرولیک نجات، تجهیزات کمک‌های اولیه، چادر اسکان اضطراری، پتو، والور و انواع مواد غذایی آمادگی ارائه مطلوب‌ترین و سریع‌ترین عملیات پاسخگویی به حوادث و سوانح و آسیب‌دیدگان ناشی از تصادفات جاده‌ای را دارند.

اشرفی با بیان اینکه ارائه خدمات امدادی و اسکان در راه‌ماندگان هدیه امدادگران هلال احمر استان به مسافران نوروزی است، تصریح کرد: رهاسازی، نجات، انجام کمک‌های اولیه درمانی، انتقال مصدومان به مراکز درمانی از پیش تعیین‌شده و هماهنگی و مشارکت با سایر نهادهای امدادی از اولویت‌های کاری امدادگران محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه 20 پایگاه امداد جاده‌ای هلال احمر همدان در نوروز 92 آماده خدمت‌رسانی به مسافران است، ابراز امیدواری کرد: همه نهاد‌های مسئول با مشارکت یکدیگر و ارائه هرچه بهتر این خدمات بشردوستانه تا پایان طرح موجبات آسایش و ایمنی مسافران را فراهم کنند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر همدان با اشاره به تعداد پایگاه‌های مستقر ابراز داشت:‌ در ایام نوروز هشت پایگاه ثابت در گردنه اسدآباد، گل‌تپه، گردنه آوج، زاغه، فیروزان، تجرک، شیرین‌سو و پری زنگنه آماده ارائه خدمات به مسافران هستند.

وی تأکید کرد:‌ شش پایگاه موقت در سه‌راهی خیرآباد، جاده صالح‌آباد به سنندج، سردرود، قلعه قباد، پلیس‌راه تهران، میدان فرودگاه و دو پایگاه سیار نیز در فامنین، میدان امام حسن، تقاطع کوریجان و سیار ستاد مستقر می‌شود.

اشرفی افزود: پایگاه امداد هوایی همدان با استقرار امدادگر و بالگرد در فرودگاه و تیم امداد کوهستان نیز با داشتن چهار امدادگر در دشت میشان آماده خدمتگزاری به هموطنان خواهند بود.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: در طول طرح تمام نیروهای امدادی به صورت آماده‌باش بوده و تلفن گویای 147 ندای امداد به طور 24 ساعته پاسخگوی مردم خواهد بود.

انتهای پیام/89006/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول