اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از یادواره سرداران و 75 شهید توپخانه سپاه خوزستان

وقتی به دعوت شهدا بهشتی شدیم

خبرگزاری فارس: دوباره بزمی به پا شد و بار دگر میهمان شهدا شدیم، شهیدان ما را دعوت کرده‌اند تا درس‌هایی از زندگیشان بیاموزیم و بدانیم که حیات ما، مدیون آنان است.

وقتی به دعوت شهدا بهشتی شدیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، امنیت، آسایش و راحتی ما مرهون از جان گذشتگی جوانانی است که در دهه 40 روح خدا آنان را سربازان خود خطاب کرد و فرمودند: «سربازان من در گهواره‌اند».

کمتر از دو دهه از آن کلام نورانی گذشت و در 31 شهریور 1359 استکبار جهانی با تحریک صدام در فکر اشغال کشور عزیز ما برآمد اما جوانان و نوجوانان دلیر ما بدون داشتن سلاح‌های پیشرفته روز دنیا در مقابل آنها ایستادند و حماسه‌ای آفریدند که در تاریخ بشر جاودانه شد.

*یادشان فراموش شدنی نیست

جوانانی که امید کشور بودند با بدن‌های کوچک خود در مقابل گلوله‌های دشمن ایستادند تا مبادا یک وجب از خاک ایران اسلامی به تصرف دشمن درآید.

جان خود را نثار کردند تا امروز ما بتوانیم در جهان با افتخار سر خود را بالا ببریم و بگوییم که ایرانی هستیم و در کشوری زندگی می‌کنیم که پرچمدارش ولایت امر مسلمین جهان حضرت آیت الله خامنه‌ای است.

24 سال از پایان دفاع مقدس می‌گذرد ولی یاد و نام شهدا برای همیشه در ذهن ایرانی‌ها نقش بسته است و فراموش شدنی نیست.

ملت بزرگ و شریف ایران در ایام مختلف سال، برای بزرگداشت آنها یادواره و کنگره‌هایی برگزار می‌کنند و حالا نوبت رسیده بود که برای بزرگداشت سردار شهید احمد هدایت‌پناه و 75 شهید توپخانه سپاه خوزستان یادواره‌ای برپا شود که مجری آن گروه 64 توپخانه موشکی و پدافند هوایی الحدید است.

*وعده گاه عاشقان پادگان آیت الله خامنه‌ای

این بار هم شهدا برای حضور در محفلشان از همه دعوت کرده بودند؛ چه محفل باصفایی بود، وعده گاه عاشقان پادگان حضرت آیت الله خامنه‌ای نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

از درب پادگان که وارد می‌شویم تمثال مبارک شهدا در همه جا نصب شده و با تو سخن می‌گویند، سردار شهید حاج سید عیسی موسوی فرمانده گردان توپخانه حضرت امام جعفر صادق (ع) تیپ امام حسن مجتبی (ع) سپاه ولیعصر (عج) خوزستان، سردار شهید عبدالرسول گندمکار، شهید اسحاق صابری‌نژاد از شهدای نسل سوم و شهید علی رنگ از جمله شهدایی هستند که تصاویرشان در پادگان نصب شده است.

گویی شهید رضا گرگ‌پور، شهید غلامعلی اسلامی‌پور، شهید جمهور ثانی‌زاده و شهید داریوش اکبری به تو خوش آمد می‌گویند و شهید سید رضا پور موسوی، شهید حسین غلامعلی، شهید محسن زرشناس و شهید حیدر قرینی تشکر می‌کنند که به مراسم بزرگداشت آنها آمده‌ای.

*میهمانی شهیدان

اطرافت را که می‌نگری تمثال مبارک شهید منصور غربال بند، شهید اسفند قاسمی، شهید غلامعلی اسلامی پور و شهید جابر شرفی را می‌بینی که برای دفاع از دین و میهن عزیز خود به نبرد با دشمان بعثی پرداختند و جان شیرین خود را فدا کردند به چشم می‌خورد.

هر قدمی که بر می‌داری گویی یک شهید تو را نظاره می‌کند؛ شهید محمدعلی عیوضی بیادار، شهید اسماعیل هویزاوی، شهیدناصر تقی پور، شهیداسماعیل خباری و شهید مسعود صالح‌زاده از شهدای توپخانه خوزستان هستند که ما میهمانشان هستیم.

*رهرو شهدا هستند

برای ورود باید بسته‌ای فرهنگی را تحویل می‌گرفتی که پس از آن حال و هوای همه عوض می‌شد، بیشتر شرکت کنندگان چفیه‌ها را بر گردن خود می‌انداختند تا بگویند که هنوز هم رهرو شهدا هستند و به یاد آنها چفیه به گردن می‌اندازند.

همه آمده بودند خانواده شهدا، ایثارگران، بسیجیان، پرسنل قدیمی و جدید گروه 64 توپخانه موشکی و پدافند هوایی الحدید با خانواده‌هایشان، سربازان دلیر و جوانان برومند ولی گل سرسبد این محفل خانواده معظم شهدا بودند که حال و هوای خاصی به مجلس داده بودند.

خانواده شهید علی جمعه سروستانی از باغملک، خانواده شهید بهمن بوری پور از رامهرمز، خانواده شهید عبدالامیر ترنجی پور از دزفول و خانواده شهید علی دنیابین از جمله خانواده‌های معززی بودند که در این یادواره حضور داشتند.

*حضور پرشور جوانان و نوجوانان

یادواره با نوای دلنشین قرآن و سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز می‌شود، حجت الاسلام حسن طاهری مسئول نمایندگی ولی فقیه در گروه توپخانه موشکی و پدافند هوایی الحدید به همگان خوش آمد می‌گوید و جملات کوتاهی در خصوص گرامی داشت شهدا بیان می‌کند.

حاج یعقوب زهدی فرمانده دلاور توپخانه در هشت سال دفاع مقدس نیز با بیان خاطراتی از زمان جنگ تحمیلی فضا را دگرگون می‌کند.

اکثر شرکت کنندگان مانند همه یادواره جوانان و نوجوانان هستند و کودکان هم با بستن چفیه به دور گردن خود در حیات پادگان مشغول بازی هستند.

*یاد شهدا می‌افتیم

در فواصل برنامه به سراغ شرکت کنندگان در سردار شهید هدایت‌پناه و 75 شهید توپخانه سپاه خوزستان می‌روم.

روزبه ایهاوندی که خود را یکی از سربازان سپاه معرفی می‌کند می‌گوید: با حضور در این یادواره یاد روزهای دفاع مقدس و شهدایی که جانشان را فدا کردند برای ما زنده شد.

وی افزود: با برگزاری مراسمات بزرگداشت، یاد شهدا را گرامی می‌داریم زیرا برگزاری این یادواره‌ها ما را در فضای جبهه قرار می‌دهد.

*دو یادگار شهید صابری‌نژاد

متوجه حضور خانواده شهید اسحاق صابری نژاد می‌شوم خیلی خوشحال می‌شوم با این که همیشه از این شهید یاد می‌کنم ولی بار اول است که می‌خواهم خانواده‌اش را زیارت کنم.

یکی از دوستان با اشاره محل نشستن آنها نشان می‌دهد؛ در پوست خود نمی‌گنجم، خم می‌شوم تا دست پدر شهید را ببوسم اجازه نمی‌دهد، دو کودک معصوم مرا نگاه می‌کنند آنها را نمی‌شناسم ولی انگار سال‌هاست در کنارم بوده‌اند اسماعیل و حسین دو یادگار شهید صابری نژاد هستند که با لبخندی زیبا از من استقبال می‌کنند.

آنها را در آغوش می‌گیرم، با لبخند رضایت مرا نگاه می‌کنند خیلی خوشحالم که توانستم لبخندشان را ببینم، خودشان را معرفی می‌کنند یکی کلاس چهارم و دیگری کلاس دوم دبستان است.

همه چیز فراموشم می‌شوم فقط می‌خواهم این کودک را نوازش کنم و با آنها حرف بزنم، آری با دیدن این دو طفل بهشتی شدم بهشتی که از او سخن می‌گویم بهایش شهادت بابای جوانشان بود.

*به دعوت پسرم آمده‌ام

به سراغ مادر شهید عبدالامیر ترنجی پور که اشک ها در چشمش جمع شده می‌روم، وی می‌گوید که به دعوت پسرش به این یادواره آمده خیلی حرف پرمعنایی زده که شاید ماها درک نکنیم آن را.

از او می‌خواهم برایم دعا کند که عاقبت خیری من و تمام جوانان را از خداوند طلب می‌کند.

برنامه‌ها یکی پس از دیگری اجرا می‌شود نورالله کریمی موسس توپخانه الحدید در دوران دفاع مقدس پشت تریبون می‌آید و لب به سخن می‌گشاید و از خاطرات رزمندگان می‌گوید.

*فرماندهی شهید علی هاشمی

از شهید حبیب الله کریمی از شهدای نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می گوید و از سردار شهید حسن شفیع‌زاده فرمانده توپخانه نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطراتی تعریف می‌کند، از خدمات سردار شهید حسن تهرانی مقدم رئیس سازمان جهاد خودکفایی و تحقیقات صنعتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌گوید و از فرماندهی سردار سرلشکر شهید حاج علی هاشمی فرمانده قرارگاه سری نصرت و سپاه ششم امام جعفر صادق (ع) جمهوری اسلامی ایران در استان خوزستان.

*کربلایی شده‌ایم

سید محمد امام از مداحان خوش الحان اهواز نیز با نوای دلنشین خود حال هوای محفل شهدا را کربلایی می‌کند.

یاد شهید مهدی بهرامی، شهید حجت الله رحیمی، شهید مجتبی بابایی زاده، شهید مرتضی محمدرضاپور و شهید مرتضی حشمان به خیر، از محافل این چنینی بود که آرزوی شهادت کردند و به وصال یار رسیدند.

و شاید هم دعای شهید حبیب الله شرفی، شهید علی بریهی، شهید یعقوب بروایه و شهید محسن بختیاری خواه در چنین یادواره‌ای پذیرفته شد و آنها هم به خیل شهدا پیوستند.

*از محفل شهدا دل نمی‌کنیم

خوشا به سعادت شهید مرتضی وزینی افشار، شهید سید محمد موسوی، و شهید سید امین حیدری که حالا خودشان در بزم شهدا هستند و ما چشم انتظار شفاعتشان.

حالا دیگر شهید محمد اصلانی، شهید سید علی موسوی و شهید پیمان زارعی در کنار دیگر شهیدان ما را نظاره می‌کنند تا ببینند چگونه راهی را که آنها رفته را ادامه می‌دهیم.

اشک‌ها همه جاری است و سینه‌ها در سوگ مصیبت‌های اهل بیت (ع) دوباره داغدار می‌شود، مادران و پدران شهدا همنوا با فرزندان شهید خود به سینه می‌زنند و سوگواری می‌کنند.

محفل رو به پایان است اما خیلی‌ها دل نمی‌کنند، مگر می‌شود در محفلی که شهید داوود معنایی، شهید محمدرضا اسدی، شهید حسین نعمت زاده، شهید نجات علی نژاد و شهید عبدالرحیم آخیش میزبانش هستند به این راحتی دل کند و راهی شهر شد.

*وقتی روح جلا می‌یابد

گویی اینجا بهشت است و ما بهشتی شده‌ایم، با عطر نام شهدا همه جا عطرآگین گشته و روحمان جلا پیدا کرد، گویی شهید علی بیت سعید، شهید منوچهر کوهی، شهید احمد چندار و شهید خلیل جوانان و 700 شهید در کنارمان نشسته‌اند که چنین معنویتی بر روحمان حاکم شد.

با ذکر صلوات یادواره به پایان رسید، به سوی برپایی نماز می‌رویم و پس از آن چاره‌ای نیست، دوباره باید به شهر برگردیم تا به زندگی روزمره بپردازیم به امید آنکه شهید قربانعلی صالحی مبارک، شهید عبدالامیر شاکور و شهید سید رحمان موسوی ما را از دعای خیر خود فراموش نکنند.

انتهای پیام/2329/ع40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول