اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت قزوین:

راهبرد رهبری در کارآمدی سیاست خارجی مؤثر است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت قزوین گفت: راهبرد مقام معظم رهبری در سیاست خارجی سبب شده تا جمهوری اسلامی ایران در این زمینه موفقیت‌های خوبی را کسب کند.

راهبرد رهبری در کارآمدی سیاست خارجی مؤثر است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر قزوین که در مسجد‌النبی این شهر برگزار شد، اظهار داشت: ویژگی اصلی نظام سیاسی کارآمد، اقتدار و ظرفیت مطلوب در حوزه‌های داخلی و سیاست خارجی است و با بهره‌گیری از این توان جمهوری اسلامی ایران در حوزه داخل و عرصه بین‌المللی، کارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قابل پوشش نیست و این مهم نتیجه تقوا است.

وی افزود: اسلام درس ظلم‌ستیزی را به همه انسان‌ها و به خصوص مسلمانان آموخته است و در همین راستا نیز ما از مظلومان جهان حمایت می‌کنیم.

امام جمعه موقت قزوین تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران تا جایی که توان دارد از مظلومان جهان دفاع می‌کند ولی مردم کشورهای منطقه مانند فلسطین، سوریه، اردن، بحرین و غیره نیز باید به اصالت اسلامی خود تکیه زده و از آرمان‌های اسلامی خود حفاظت کنند.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسیری که مقام معظم رهبری در امتداد امام راحل طی می‌کنند،اضافه کرد: راه و روش مقام معظم رهبری در راستای احیای هویت ملی و دینی است و در این ایستادگی و مقاومت در برابر مستکبران، مظلومان سراسر جهان با جمهوری اسلامی ایران همسو هستند و ایران دیگر در مسیر استکبار ستیزی تنها نیست.

این مسئول یادآور شد: مقاومت اسلامی زاده جمهوری اسلامی ایران است که توانست ماشین جنگی استکبار را در عراق متوقف کرده و در فلسطین و لبنان پیروزی کسب کند.

ابوترابی‌فرد عنوان کرد: راهبرد مقام معظم رهبری در سیاست خارجی سبب شده تا جمهوری اسلامی ایران در این زمینه موفقیت‌های خوبی را کسب کند و همین روح تقوا موجب تحقق این موفقیت‌ها شده است.

امام جمعه موقت قزوین در ادامه با اشاره به مسائل اقتصادی کشورمان تأکید کرد: ظرفیت‌های لازم برای تبدیل شدن به قدرت اقتصادی در جمهوری اسلامی همانند مسائل علمی و دفاعی وجود دارد که این مهم با ایستادگی و مقاومت در برابر تحریم‌ها و فشارهای دشمنان تحقق می‌یابد.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در کنار شکوفایی اقتصادی و صنعتی باید به محیط زیست نیز توجه ویژه‌ای داشت تا آسیبی به محیط زیست که سرمایه آیندگان است، نرسد.

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به مذاکرات هسته‌ای کشورمان با 1+5، مسائل هسته‌ای را تأثیرگذار در همه عرصه‌ها دانست و تأکید کرد: قطعا کشورهایی می‌توانند در اقتصاد جهانی نقش مؤثری ایفا کنند که انرژی جایگزین سوخت فسیلی را در اختیار داشته باشند و کشور ایران نیز با وجود اینکه به واسطه ذخایر نفت و گاز فراوان جایگاه ویژه‌ای در این عرصه دارد، ولی باید در عرصه هسته‌ای نیز برای ادامه روند رو به رشدش فعال باشد.

وی تصریح کرد: از 438 راکتور هسته‌ای جهان، 104 راکتور متعلق به آمریکا، 234 راکتور در اختیار فرانسه، روسیه، ژاپن و کره جنوبی، 20 راکتور در اختیار انگلیس، کانادا، آلمان و چین و 54 راکتور نیز در حال ساخت است و از این تعداد، جمهوری اسلامی ایران تنها یک راکتور دارد و این مسئله نشان می‌دهد که راه زیادی در پیش داریم.

ابوترابی‌فرد با تأکید بر بهره‌مندی از دانش بومی برای توسعه کشور اذعان داشت : پیروزی ملت ایران در برابر دشمنی استکبار که نمی‌خواست ما به دانش هسته‌ای دست یابیم، نوعی اقتدار سیاسی برای جمهوری اسلامی ایران رقم زد و این اقتدار با ایستادگی در برابر تحریم‌ها استمرار می‌یابد.

انتهای پیام/2667/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول