اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه داراب:

توان نظامی ایران در جهان جایگاه ویژه‌ای دارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه داراب گفت: توان نظامی ایران اسلامی در نگاه جهانیان جایگاه ویژه‌ای دارد.

توان نظامی ایران در جهان جایگاه ویژه‌ای دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از داراب، حجت‌الاسلام رضا صادقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته داراب اظهار داشت: رزمایش‌هایی که در کشورمان صورت می‌گیرد، جایگاه ویژه نظامی ایران را به جهانیان نشان می‌دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته احسان و نیکوکاری بر دستگیری از مستمندان توسط متمکنان جامعه تاکید کرد.

امام جمعه داراب با اشاره به هفته منابع طبیعی گفت: 575 هزار هکتار جنگل در داراب وجود دارد که توجه ویژه مسئولان در این زمینه را می‌طلبد.

صادقی از کمبود نیروی انسانی در اداره منابع طبیعی این شهرستان خبر داد و ابراز داشت: وجود جنگل با این وسعت در داراب مستلزم تکمیل نیروهای ویژه در این زمینه است.

کمیته امداد امام خمینی (ره) انفاق مردم را جهت‌دهی کرد

همچنین امام جمعه موقت کازرون در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر در سخنانی با اشاره به فرا رسیدن هفته احسان و نیکوکاری اظهار داشت: حضرت امام (ره) با تأسیس کمیته امداد یاد خیری از خود باقی گذاشت و این مرکز از زمان تأسیس تاکنون خدمات شایانی به وسیله انفاق مردم به محرومان انجام داده است.

حجت‌الاسلام محمود صحرایی با بیان اینکه خدمات ارزشمند این کمیته در راستای یاری رساندن به محرومان جای تقدیر دارد، گفت: انفاق و احسان و نیکوکاری در کشورما همواره بوده و نیز ادامه دارد و مورد تأکید دین اسلام است اما کمیته امداد حضرت امام (ره)، انفاق مردم را جهت‌دهی کرد.

امام جمعه موقت کازرون افزود: امروزه به لطف خدا مردم کشورمان در راستای عمل به دستورات دینی در تمام خانه‌هایشان صندوق کمک نصب کرده‌اند و از طریق کمیته امداد به محرومان جامعه یاری می‌رسانند.

صحرایی ادامه داد: بر اساس فرموده قرآن انفاق انسان را از دلبستگی به دنیا رها می‌کند و به سوی معنویت پرواز می‌دهد بنابراین تمام جان و مال و اموال انسان همواره باید در مسیر الهی صرف شود.

این مسئول، انجام دستورات دینی از قبیل زکات، خمس، کفاره‌ها، صله ارحام و انفاق اموال مستحب در راه خدا را مهمترین عوامل در زدودن چهره فقر در جامعه برشمرد و خاطرنشان کرد: تمام افراد در عمل به این دستورات الهی باید مشارکت داشته باشند و اموالی را که دوست دارند و بهترین است را در راه خدا انفاق کنند.

وی در ادامه، 15 اسفند روز درخت و هفته منابع طبیعی را گرامی داشت و تصریح کرد: در جایی که سبزه و درخت وجود دارد باعث نزول رحمت الهی می‌شود بنابراین از درخت‌کاری در این هفته نباید غفلت کنیم.

صحرایی در بخش دیگر سخنانش جریان مذاکره 1+5 را مثبت ارزیابی کرد و افزود: سرانجام با تحمل سخت‌ترین شرایط اقتصادی توسط مردم و حضور در راهپیمایی 22 بهمن، در این مذاکره ملت ایران پیروز میدان شده است.

انتهای پیام/ 2448/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول