اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دهدشت:

اختلافات مسئولان از جامعه سلب آرامش و امنیت می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه دهدشت مهم‌ترین هدف دشمن در ایجاد اختلاف را سلب آسایش مردم برای ضربه زدن به نظام دانست و گفت: اختلافات غیر ضروری مسئولان از جامعه سلب آرامش و امنیت می‌کند.

اختلافات مسئولان از جامعه سلب آرامش و امنیت می‌کند

 به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، حجت‌الاسلام سیدنصیر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دهدشت با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری پیرامون اختلافات به وجود آمده و تذکر ایشان به مسئولین اظهار داشت: مردم، مسئولین و بالاخص مسئولین بلند پایه نظام باید به حفظ آرامش کشور کمک کنند و اختلافات را کنار بگذارند.

امام جمعه دهدشت پرداختن به کارهایی که به جنبه‌های زندگی مردم ربطی ندارد را غفلت بزرگ خواند و عنوان کرد: در این مقطع حساس که دشمن حربه جنگ اقتصادی به راه انداخته باید مراقب باشیم و مسئولین نیز از دامن زدن به اختلافات پرهیز کنند.

حسینی خاطرنشان کرد: دشمن با هدف سلب آسایش و آرامش از جامعه توطئه به راه انداخته و با ایجاد تنش و اختلاف میان مردم و مسئولین سعی در ایجاد تنش و ناآرامی در کشور دارد لذا مسئولین باید مراقب باشند و آرزوی دشمن را بر باد دهند.

خطیب جمعه دهدشت بحث گرانی‌ها در بازار را متذکر شد و خطاب به مسئولین و مردم متذکر شد: کنترل گرانی‌ها فقط بر عهده حاکمیت نیست بلکه مردم نیز در مهار گرانی نقش مؤثری دارند.

 حسینی حذف غیر ضروریات از سبد مصرف را کمک شایانی به کنترل گرانی از سوی مردم دانست و ابراز داشت: مسئولین با مدیریت درست و نظارت بر بازار در آستانه سال نو از افزایش ناخواسته قیمت اقلام و مایحتاج ضروری مردم جلوگیری به عمل آورند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کهگیلویه با اشاره به نتیجه  مذاکرات اخیر گروه 1+5 ، پایبندی مردم به انقلاب و نظام و حضور حماسی آنان در تمامی عرصه‌ها به ویژه راهپیمایی باشکوه 22 بهمن را در تغییر لحن و رفتار این نشست مؤثر خواند و گفت: عامل تغییر لحن اعضای این گروه چیزی جز ایستادن مردم پای انقلاب و پیروی از ولایت فقیه نیست.

امام جمعه دهدشت در بخش دیگری از سخنان خود، سالروز تأسیس نهاد مقدس کمیته امداد به فرمان امام خمینی (قدس سره) در سال 57 را یادآور شد و ابراز داشت: خدمات شایسته این نهاد حمایتی بر کسی پوشیده نیست و چه بسا بسیاری از نخبگان علمی کشور با حمایت کمیته امداد به مدارج عالیه رسیدند.

وی با اشاره به آغاز هفته احسان و نیکوکاری، رسیدگی به وضعیت مستمندان و یتیمان را شاخصه یک جامعه اسلامی خواند و عنوان کرد: اگر مردم و حاکمیت از طبقه محروم جامعه‌ غافل بمانند خداوند خشم و غصب خود را بر آن جامعه نازل می‌کند.

حسینی روحیه مصرف‌گرایی را مانع رسیدگی به فقرا دانست و گفت: طبق آیات قرآن انفاق در شمار اوصاف متقین شمرده شده و باید بخشی از اموال را برای نیازمندان هزینه کنیم.

امام جمعه دهدشت در خطبه اول نیز با تبیین خطبه نورانی از پیامبر اسلام(ص) برخی از  منکرات و آثار شوم گناه در زندگی مردم را مورد اشاره قرار داد.

انتهای پیام/82008/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول