اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آبفای مازندران:

آهنگ استفاده از آب‌های سطحی مازندران به صدا در می‌آید

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آبفای مازندران گفت: در صورت نهایی شدن وام مورد نیاز از نیمه دوم سال 92، آهنگ استفاده از آب‌های سطحی برای حل ریشه‌ای مشکلات آب شتاب بیشتری به خود خواهد گرفت.

آهنگ استفاده از آب‌های سطحی مازندران به صدا در می‌آید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از تنکابن، محمدتقی حسین‌زاده شامگاه پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیر آبفای ناحیه تنکابن بیان داشت: آن چیزی که در شهرستان‌های تنکابن و عباس‌آباد در شش شهر صورت گرفته در قالب تنکابن و خرم آباد مبادله و موافقت‌نامه شده است و ما در این ارتباط تلاش‌های زیادی کردیم اما تاکنون به توفیقاتی نرسیدیم.

وی در ادامه با تاکید براینکه ما کارمان را در سایه مطالعاتی که شامل همه شهرها باشد صورت دادیم و در نتیجه این برنامه‌ریزی‌ها اتفاق خوبی افتاد، افزود: در سال92 با حمایت‌های صورت گرفته این پروژه را از قالب تنکابن به خرم‌آباد به تنکابن به عباس‌آباد تبدیل می‌کنیم و همچنین روستاهای مسیر این پروژه‌ها نیز در آن قرار می‌گیرند و آن نگاه تقسیم‌بندی جغرافیایی برای پروژه‌ها که شهری و روستایی به شکل جدا بودند حذف شد.

مدیرعامل آبفای مازندران اظهار داشت: در سالی که گذشت با حمایت‌های حسینی وزیر اقتصاد و دارایی توجه خاصی به استان شد و رقم قابل توجهی از ردیف‌های خارج از شمول معادل 20 میلیارد تومان به مازندران اختصاص یافت که ما در این ارتباط کارهای بزرگی برای حل مشکلات آبفا صورت دادیم.

وی ادامه داد: بخش زیادی از این پروژه‌ها در شهرستان تنکابن در دست اجرا هستند که احداث مخزن 10 هزار متر مکعبی سلیمان‌آباد از آن جمله است.

حسین‌زاده افزود: همواره در بحث آب و فاضلاب در ابتدای ورودی شهر تنکابن به خرم‌آباد با توجه به وجود اختلاف سطح مشکلات عدیده‌ای داشتیم که با طراحی ایستگاه پمپاژ این مشکل حل شد تا بتوانیم از نظر کمیت مشکلات این معضل را حل و کمبودها پوشش داده شوند که این امر کار بزرگی بود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: امسال با توجه به مشکلات موجود کمترین اعتبار را در استان دریافت کردیم و شاید در سال 92 نیز مشکلی از این دست داشته باشیم و با توجه به بودجه‌بندی تلاش داریم این امر را در ردیف وام بانک توسعه اسلامی قرار دهیم.

این مسئول گفت: تیم مسئول با اشاره به اینکه برای شهرستان‌های تنکابن و عباس‌آباد و روستاهای این مسیر 129 میلیون یورو اعتبار معادل نرخ مبادله‌ای نزدیک به 500 میلیون تومان نیاز است، گفت: این اعتبار برای پروژه‌های آبفا در نظر گرفته شد.

حسین‌زاده با تاکید بر اینکه آب‌های سطحی برای تامین نیازهای ما به آب شرب فرصتی مناسب هستند، افزود: امسال برای این منظور مجوز بهره‌برداری از آب‌های سطحی را از دفتر معاون وزیر نیرو گرفتیم تا کل آب مورد نیازمان را از این محل تامین کنیم و استدلال ما این است که آب‌های سطحی یک نعمت خدادادی هستند و بدون استفاده به دریا می‌ریزند پس این نعمت فرصت مناسبی برای حل بسیاری از مشکلات ما در تامین آب شرب مورد نیاز است که امکان مناسب‌تری نسبت به حفر چاه است.

حسین‌زاده با عنوان اینکه در صورت نهایی شدن وام مورد نیاز از نیمه دوم سال 92 آهنگ استفاده از آب‌های سطحی برای حل ریشه‌ای مشکلات آب شتاب بیشتری به خود خواهد گرفت، تصریح کرد: به طور مثال در ایام گرامیداشت دهه فجر امسال آب شهری کلارآباد که دارای مقدار قابل توجهی آهن و منگنز بود با نصب فیلتر تصفیه هواده ازن، ناخالصی آب شرب در این شهر به طور کل حذف شد.

مدیرعامل آبفای مازندران با تقدیر از زحمات مجید عبداللهی در زمان تصدی مدیریت آبفای ناحیه تنکابن با معرفی کمال‌الدین گودرزی به عنوان مدیر جدید این ناحیه اظهار امیدواری کرد تا اقدامات خود آبفا با همکاری و تعامل همه‌جانبه در استان و نواحی تداوم یابد.

انتهای پیام/86020/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول