اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اختصاص 3 هزار میلیارد ریال اعتبار

طرح آبرسانی به شهرهای استان مرکزی از سد کوچری در حال اجراست

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی از اختصاص سه هزار میلیارد ریال اعتبار به منظور اجرای طرح آبرسانی به شهرهای استان مرکزی از سد کوچری خبر داد.

طرح آبرسانی به شهرهای استان مرکزی از سد کوچری در حال اجراست

نورالدین بازگیر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک در حاشیه بازدید از طرح آبرسانی به شهرهای استان مرکزی از سد کوچری اظهار داشت: عملیات اجرایی طرح آبرسانی به شهرهای خمین، محلات، ساوه، دلیجان، نیمور و روستاهای مسیر خط انتقال و صنایع دارای تخصیص آب در طول مسیر طرح دز به قمرود با پیش بینی اعتباری بالغ بر سه هزار میلیارد ریال از سال جاری آغاز شده است.

وی گفت: این طرح به عنوان بخشی از طرح انتقال آب به شهرهای بین راهی طرح دز به قمرود اجرا می‌شود که در  کل سالانه 27 میلیون مترمکعب از آب انتقالی این طرح به شهرهای استان مرکزی اختصاص داده شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی در ادامه در خصوص ویژگی‌های اجرایی طرح افزود: به طور کلی این طرح دارای 166 کیلومتر خط انتقال از جنس لوله‌های فولادی و به اقطار 300 تا 900 میلیمتر با روکش خارجی بیتوسیل و پوشش داخلی اپوکسی، تعداد 7 مخزن بین راهی بتنی به ظرفیت 14 هزار مترمکعب، 4 ایستگاه پمپاژ که بیشترین حد پمپاژ آب مربوط به ایستگاه پمپاژ شهر محلات با ارتفاع 253 متر بوده و همچنین احداث 4 تصفیه خانه در بخش‌های مختلف است.

انتهای پیام/87004/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول