اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور طرح داناب:

طرح ملی «داناب» فرهنگ حفظ بهتر منابع آبی کشور را دنبال می‌کند

خبرگزاری فارس: مشاور طرح داناب گفت: طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب کشاورزی که با عنوان داناب شناخته می‌شود، گفت: این طرح با هدف حفظ بهتر منابع آبی کشور به مرحله اجرا درآمده است.

طرح ملی «داناب» فرهنگ حفظ بهتر منابع آبی کشور را دنبال می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، علیرضا مصباح‌فر در مراسم آغاز رسمی اجرای طرح داناب در یزد اظهار داشت: تفاهمنامه‌ای بین شرکت آب منطقه‌ای یزد و اداره کل آموزش و پرورش این استان امضا شد که اجرای پیش آزمون نگرش و آگاهی دانش‌آموزان و نیازسنجی آموزشی، تدوین محتوای آموزشی ویژه نمایندگان ادارات، معلمان رابط و دانش‌آموزان و والدین‌، ارائه آموزش‌های لازم به صورت چند رسانه‌ای به دانش‌آموزان از مهم‌ترین موارد این تفاهم‌نامه است.

وی عنوان کرد: مخاطبان این طرح، تمامی دانش‌آموزان مقطع راهنمایی استان یزد هستند و محتوای لازم برای معلمان و دانش‌آموزان در قالب لوح فشرده، تهیه و در اختیار مدارس گذاشته شده است.

مصباح‌فر با تشریح ساختار اجرایی طرح افزود: به ازای هر کلاس درس، یک دانش‌آموز به عنوان ناجی آب و یکی از دبیران آموزشگاه به عنوان مربی طرح فعالیت می‌کنند و در آموزش‌های لازم، برگزاری مسابقات مختلف و ... توسط آنها ارائه می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این مراسم اظهار داشت: منابع آب همواره از اهمیت خاصی در کشور به ویژه استان کویری یزد برخوردار بوده است و این امر در اتفاقات اخیر خط انتقال آب یزد به وضوح قابل مشاهده است.

محمدکاظم رحیمی‌نژاد افزود: به همین دلیل فرزندان این مرز و بوم باید از ابتدا فرهنگ استفاده از منابع آب را سرلوحه کار خود قرار دهند و طرح داناب نیز در این راستا فعالیت خود را در مدارس راهنمایی آغاز کرده است.

وی با اشاره به فرهنگ دنیای مادی برای توسعه تجمل‌گرایی و مصرف‌زدگی گفت: رمز نجات نسل حاضر و آینده برنامه‌ریزی صحیح در حوزه مصرف و رهایی از تجمل‌گرایی است.

* مدیریت منابع آب به تضمین زندگی بشر در مناطق مسکونی کمک می‌کند

رحیمی‌نژاد با تأکید بر ضرورت مدیریت منابع آب برای نسل حاضر و آینده افزود: امروز مدیریت این منابع به ما کمک می‌کند تا زندگی بشر را در مناطق مسکونی برای نسل حاضر و آینده تضمین کنیم.

وی همراهی شرکت آب منطقه‌ای در اجرای طرح دانش‌آموزی نجات آب را ستود و اظهار امیدواری کرد: دانش‌آموزان با مشارکت در اجرای این طرح، علاوه بر ارتقای اطلاعات خود و فراگیری راه‌های مصرف بهینه منابع، زمینه انتقال این اطلاعات به خانواده‌های خود را فراهم کنند.

جانشین مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد نیز در این مراسم اظهار داشت: حفظ منابع آب زیرزمینی و منابع آب سطحی، وظیفه همه اقشار جامعه است.

سیدعلی سادات اخوی همچنین با اشاره به اجرای طرح داناب عنوان کرد: طرح داناب طرحی است که شرکت مدیریت منابع آب ایران آن را طرح راهبردی و ملی معرفی کرده است که پشتوانه آن وزارت نیرو است.

* مشکل خط انتقال آب یزد هشداری برای تامین آب از راه‌های مطمئن‌تر بود

وی با اشاره به ویژگی‌های این طرح بیان کرد: طرح  داناب یک طرح علمی، کارشناسی شده و نظام‌مند است.

سادات اخوی با اشاره به وضعیت منابع آب استان یزد، میزان بارش و مقدار مصرف سالانه آب گفت: این وضعیت موجود استان و مسائل پیش آمده در زمینه خط انتقال آب اصفهان به یزد، هشداری است برای ما که برای تضمین و حفظ منابع آب موجود، راه‌های مطمئن‌تری را اتخاذ کنیم.

انتهای پیام/2464/صا40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول