اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزارت فرهنگ و ارشاد:

مدیران فرهنگی پرچمدار مدیریتی کشور هستند

خبرگزاری فارس: معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مدیران فرهنگی پرچمدار سکان‌های مدیریت کشور محسوب می‌شوند و باید تهدیدها و فرصت‌‌های حوزه فرهنگ شناسایی و آنها را به فرصت تبدیل کنند.

مدیران فرهنگی پرچمدار مدیریتی کشور هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان علی اسماعیلی ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیر کل جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان اظهار کرد: پویایی، بالندگی، شکوفایی و موفقیت یک جامعه‌ جز با رو آوردن به فرهنگ مبتنی بر ارزش‌های اسلامی امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به شاخصه‌های یک مدیر فرهنگی تصریح کرد: پرهیز از افراط و تفریط در گفتار، رفتار و فعالیت البته به دور از محافظه کاری، قلب پاک و سلیم، عمل سالم و شایسته در حوزه فرهنگ از جمله خصوصیات مهم یک مدیر فرهنگی است.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگی ارشاد اسلامی اصفهان خودسازی و تهذیب نفس را از جمله خصوصیات مهم یک مدیر فرهنگی برشمرد و افزود: شرح صدر از جمله مهم‌ترین ابزارهای مدیریت است چرا که یک مدیر فرهنگی در واقع با انسانی سرو کار دارد که جانشین خدا بر روی زمین است.

وی اضافه کرد: مدیرت فرهنگی با حفظ ارزش‌های دینی می‌تواند میزان تاثیر گذاری بر جامعه را افزایش دهد و بدین منظور خود باید مزین به اخلاق الهی باشد و در کنار آموزش‌های مدیریتی نگاه اخلاق‌مدارانه را فراموش نکند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه فضای جهانی اکنون متشنج است، تصریح کرد: اکنون در کشور ایران با اتکال به خداوند متعال و با داشتن رهبری فرزانه در یک آرامش نسبی فرهنگی به سر می‌بریم و در دولت نهم و دهم نیز اقدامات فرهنگی خوبی انجام شده است.

وی تاکید کرد: یک مدیر فرهنگی باید فرهنگ را از میان توده‌های عمومی جامعه پیدا کند و مهارت‌های فکری و فرهنگی لازم برای هدایت سکان فرهنگی جامعه را داشته باشد.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگی ارشاد اسلامی اصفهان ادامه داد: هنر مدیر فرهنگی آن است که تهدیدهای حوزه فرهنگ را به فرصت و نقاط ضعف را به قوت تبدیل کند و در راستای تحقق اهداف جمهوری اسلامی که همانا تعالی اسلام است گام بردارد و این کار بدون دانستن نقشه راه امکان‌پذیر نیست.

انتهای پیام/63008/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول