اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خبر داد

اختصاص تیم پزشکی مجرب برای درمان‌های ترمیمی دانش‌آموزان شین‌آبادی

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: دانش‌آموزان شین‌آبادی، اصفهان را به مقصد شهر خود ترک می‌کنند و وزارتخانه آموزش و پرورش یک تیم پزشکی مطرح و مجرب را برای درمان‌های ترمیمی آنها در نظر گرفته است.

اختصاص تیم پزشکی مجرب برای درمان‌های ترمیمی دانش‌آموزان شین‌آبادی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید مجید عاملیان در آیین خداحافظی و بدرقه دانش‌آموزان حادثه‌دیده دبستان روستای شین‌آباد از شهر فرهنگ و تمدن ایران اسلامی اظهار کرد: استان اصفهان از حدود دو ماه گذشته تاکنون میزبان شش دانش‌آموز حادثه‌دیده دبستان روستای شین‌آباد و خانواده‌های آنها است و امیدواریم که این افراد از مهمان‌نوازی خانواده آموزش و پرورش رضایت داشته باشند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش استان اصفهان به دنبال ایجاد یک ارتباط عاطفی، صمیمانه و به دور از حاشیه برای حضور دانش‌آموزان حادثه‌دیده روستای شین‌آباد در اصفهان بوده است، اضافه کرد: امروز روز خداحافظی این دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها با اصفهان به عنوان مهد فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به این موضوع جشنی با عنوان جشن سلامت برای این دانش‌آموزان با حضور جمعی از مسئولان آموزش و پرورش استان، دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها و خبرنگاران برگزار شد.

وی ادامه داد: از ابتدای ورود این دانش‌آموزان در اصفهان تمام مسئولان آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی و سایر افراد فعال در راستای خدمت‌رسانی به این افراد با یکدیگر هم‌عهد شدند که با تمام توان خدمت‌رسانی به این دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها را انجام بدهند.

عاملیان با بیان اینکه آموزش و پرورش استان پس از اطلاع از وقوع این حادثه آمادگی خود را برای پذیرش دانش‌آموزان حادثه‌دیده روستای شین‌آباد  برای انجام مراحل درمانی آنها اعلام کرد، تاکید کرد: در کشور مراکز سوختگی تخصصی متعددی وجود ندارد و تعداد این مراکز محدود است.

وی با تاکید بر اینکه اما اصفهان از امکانات و تجهیزات پیشرفته‌ای برای درمان بیماران با سوختگی با درصد بالا برخوردار است، افزود: با توجه به درصد بالای سوختگی شش نفر از دانش‌آموزان حادثه‌دیده دبستان روستای شین‌آباد پزشکان تشخیص دادند که این دانش‌آموزان برای انجام مراحل درمانی به بیمارستان سوانح و سوختگی امام موسی کاظم (ع) منتقل شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان از 11 دی ماه امسال پذیرای شش نفر از دانش‌آموزان حادثه‌دیده روستای شین‌آباد شد، گفت: از زمانی که این دانش‌آموزان وارد فرودگاه اصفهان شدند چند اکیپ از جمله آموزش و پرورش، اورژانس، دانشگاه علوم پزشکی و مجموعه‌های دیگری نسبت به سرویس‌دهی مناسب به این افراد اقدامات لازم را انجام دادند.

وی با بیان اینکه برای درمان بیماران سوختگی سه مرحله وجود دارد، اظهار کرد: نجات جان بیمار یا مرحله حاد، توان‌بخشی و باز‌توانی بیمار و ترمیم بیماران سوختگی از مراحل درمان این بیماران است که دانش‌آموزان حادثه‌دیده روستای شین‌آباد برای انجام مرحله درمانی نجات جان یا مرحله حاد در اصفهان حضور یافتند.

عاملیان با تاکید بر اینکه مرحله ترمیمی حدود شش ماه پس از ایجاد سوختگی برای افراد آغاز می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر مرحله حاد و نجات جان بیمار نسبت به شش دانش‌آموز حادثه‌دیده روستای شین‌آباد در استان انجام شده است و بخشی از مرحله توان‌بخشی و باز‌توانی آنها را نیز در حین انجام درمان دانش‌آموزان در اصفهان صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی یک تیم مجرب پزشکی نیز از سوی آموزش و پرورش در بیمارستان و خارج از بیمارستان نسبت به رسیدگی و بهبود وضعیت این دانش‌آموزان فعال شدند، تصریح کرد: این تیم پزشکی از 15 نفر از پزشکان تخصصی و فوق تخصصی تشکیل شده بودند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه البته هشت نفر از این پزشکان از افراد فوق تخصص کودکان در زمینه‌های مختلف بوده‌اند، اضافه کرد: هفت نفر دیگر از پزشکان این تیم نیز از پزشکان متخصص بودند و این تیم پزشکی به صورت ثابت به وضعیت این دانش‌آموزان رسیدگی کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه این پزشکان حداقل هفته‌ای دو بار با نشستن و مشورت کردن با یکدیگر نسبت به بررسی وضعیت درمانی این دانش‌آموزان و رسیدگی به آنها اقدام کرده‌اند، تاکید کرد: بخشی از مرحله توان‌بخشی آنها نیز در بیمارستان و بخشی از آن نیز با استفاده از تجهیزات و امکانات درمانی بسیار پیشرفته در خانه معلم شماره سه اصفهان صورت گرفت.

عاملیان با تاکید بر اینکه همچنین پس از ترخیص آنها از بیمارستان در مرکز خانه معلم نیز نسبت به ترمیم زخم‌ها، پانسمان،  اکسیژن‌رسانی و سایر مباحث درمانی آنها نیز اقدامات لازم را انجام داده‌ایم، افزود: شش دانش‌آموز حادثه‌دیده دبستان روستای شین‌آباد در بیمارستان سوانح و سوختگی نیز در شش اتاق BICU به صوت جدا‌گانه بستری شده بودند.

وی با بیان اینکه مسئولان استان اصفهان با امکانات محدود در اختیار خود سرویس‌دهی به این دانش‌آموزان را انجام دادند، گفت: خانواده‌های دانش‌آموزان نیز پس از حضور در اصفهان در شش سوئیت VIP در خانه معلم شماره سه اصفهان مستقر شدند و وسیله نقلیه‌ای نیز برای رفت و آمد آنها اختصاص داده شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار کرد: همچنین برنامه‌هایی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها از جمله بازدید از آثار تاریخی، موزه‌ها و مراکز خرید انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه یک نفر برای تهیه دارو‌های مورد نیاز دانش‌آموزان نیز به صورت تمام وقت و شبانه‌روزی اختصاص داده شد، ادامه داد: چرا که برخی از دارو‌های دانش‌آموزان خاص بوده و در بیمارستان وجود نداشت و این دارو‌ها باید در خارج از بیمارستان تهیه می‌شده است.

عاملیان با تاکید بر اینکه همچنین سرویس‌دهی بیماری برخی از خانواده‌های این دانش‌آموزان را در اصفهان پوشش داده‌ایم، تصریح کرد: دانش‌آموزان شین‌آبادی اصفهان را به مقصد تهران ترک می‌کنند و سپس به تبریز و شهر خود باز می‌گردند و وزارتخانه آموزش و پرورش یک تیم پزشکی مطرح و مجرب را برای درمان‌های ترمیمی آنها در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه پس از ترخیص دانش‌آموزان از بیمارستان برای عقب نماندن آنها از درس و مدرسه خود یک معلم خصوصی برای آموزش آنها اختصاص داده شد، اضافه کرد: آموزش و پرورش استان اصفهان اقدامات بسیاری را در راستای استفاده دانش‌آموزان از آموزش‌های الکترونیکی انجام داده و با توجه به این موضوع برای هر یک از این شش دانش‌آموز یک لپ تاپ خریداری و در اختیار آنها قرار گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه تلاش‌های لازم برای ارائه مشاوره‌های فردی و گروهی به خانواده‌های دانش‌آموزان نیز انجام شد، تاکید کرد: در راستای رسیدگی به وضعیت درمانی دانش‌آموزان ضرورت داشت که این افراد از لباس‌های ضد اسکار استفاده کنند که با توجه به این موضوع این لباس‌ها در اصفهان برای آنها دوخته و خریداری شد.

وی با تاکید بر اینکه از حدود دو ماه گذشته یک سفره‌ای در اصفهان برای خدمت‌رسانی به این دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها پهن شد، افزود: آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در حد لیاقت و به اندازه توانایی خود خدمت‌رسانی به این افراد را انجام داده‌اند.

انتهای پیام/63004/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول