اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

پدر یکی از دانش‌آموزان حادثه‌دیده دبستان روستای شین‌آباد:

جیب‌های حاجی‌بابایی پر از وعده برای دانش‌آموزان شین‌آبادی بود

خبرگزاری فارس: پدر یکی از دانش‌آموزان حادثه‌دیده دبستان روستای شین‌آباد گفت: حاجی‌بابایی در زمان ملاقات با فرزندانمان جیب‌هایش تنها از وعده‌هایی برای رسیدگی به وضعیت فرزندان پر بود و وعده‌های وزیر باید عملیاتی شود.

جیب‌های حاجی‌بابایی پر از وعده برای دانش‌آموزان شین‌آبادی بود

جلال مرادی در حاشیه دیدار خبرنگار فارس اصفهان با چهار نفر از دانش‌آموزان حادثه دبستان روستای شین‌آباد و خانواده‌های آنها در گفت‌و‌گو با این خبرنگار با بیان اینکه بیش از یک ماه است که برای انجام مراحل درمانی فرزند خود به همراه پنج دانش‌آموز دیگر و خانواده‌های آنها در اصفهان مستقر هستیم، اظهار کرد: آموزش و پرورش اصفهان و بیمارستان سوانح و سوختگی امام موسی کاظم (ع) به صورت مناسب به وضعیت این دانش‌آموزان رسیدگی کرده‌اند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا از نحوه برخورد و رسیدگی مسئولان استان اصفهان رضایت دارید یا خیر، اضافه کرد: تمام خانواده‌های دانش‌آموزان منتقل شده به اصفهان از آموزش و پرورش و سایر مسئولان اصفهان در راستای رسیدگی به وضعیت فرزندان خود رضایت دارند اما این دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها بیش از دو ماه است که از مدرسه، کار و  زندگی خود عقب افتاده‌اند.

وزارت آموزش و پرورش خسارت‌های وارده به دانش‌آموزان شین‌آبادی را جبران کند

پدر یکی از دانش‌آموزان حادثه‌دیده دبستان روستای شین‌آباد در پاسخ به این سؤال که چه انتظاری از مسئولان دارید، تصریح کرد: از زمان وقوع حادثه برای این دانش‌آموزان تمام کار و زندگی خود را بر روی انجام مراحل درمانی فرزندان خود متمرکز کرده‌ایم و وزارتخانه آموزش و پرورش باید تمام هزینه‌های درمانی و خسارت‌های وارد شده به این دانش‌آموزان را پرداخت کند و از ابتدا یک درخواست از وزارتخانه آموزش و پرورش مبنی بر پرداخت دیه، بیمه مادام‌العمر، تضمین آینده، حقوق و بیمه این دانش‌آموزان را کرده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه وزارتخانه آموزش و پرورش باید متعهد به تضمین آینده دانش‌آموزان حادثه‌دیده دبستان روستای شین‌آباد باشد، ادامه داد: زمانی که حاجی بابایی برای ملاقات فرزندانمان به اصفهان آمد جیب‌هایش تنها از وعده‌هایی برای رسیدگی به وضعیت فرزندانمان بود اما وعده‌های وزیر باید عملیاتی شود و تمام خانواده‌ها نگران آینده فرزندان خود هستند.

مرادی با اشاره به اینکه وعده‌هایی از سوی وزیر آموزش و پرورش مبنی بر پرداخت دیه و سایر مباحث برای رسیدگی به وضعیت این دانش‌آموزان داده شده است، تاکید کرد: اما انجام مراحل اداری برای دریافت خسارت‌ها و سایر مباحث به عهده خانواده‌ها است و این دانش‌آموزان باید مراحل درمانی مانند توان‌بخشی، فیزیوتراپی و جراحی پلاستیک را انجام بدهند.

وی با بیان اینکه مسئولان و دولت باید به این سؤال پاسخ بدهند که آیا وزارتخانه آموزش و پرورش پاسخگوی آینده‌ای روشن برای این دانش‌آموزان است، افزود: مراحل درمانی فرزندانمان باید ادامه پیدا کند و آموزش و پرورش باید با انعقاد قراردادی با وزارتخانه آموزش و پرورش پاسخگوی آینده‌ای روشن برای دانش‌آموزان شین‌آبادی است؟ این دانش‌آموزان حقوق ماهانه‌ای برای آنها در نظر بگیرد تا بخشی از خسارت وارد شده به آنها جبران شود و تصور نمی‌کنم که اختصاص حقوق ماهانه برای دانش‌آموزان حادثه‌دیده دبستان روستای شین‌آباد برای چنین وزارتخانه‌ای مشکلی باشد.

تخصص و محبت برای درمان فرزندانمان در اصفهان آمیخته بود

پدر یکی از دانش‌آموزان حادثه‌دیده دبستان روستای شین‌آباد با اشاره به اینکه مسئولان اصفهان برای میزبانی از شش دانش‌آموز منتقل شده به بیمارستان سوانح و سوختگی امام موسی کاظم (ع) سنگ تمام گذاشته‌اند، گفت: در اصفهان برای انجام مراحل درمانی این شش دانش‌آموز نوعی محبت و تخصص آمیخته شد و درمان هر شش دانش‌آموز به سرعت طی شده و در حال حاضر چهار نفر از این دانش‌آموزان به نام‌های سیما مرادی، سیما شادکام، آرزو طاهر‌آبادی و فریده امیدوار از بیمارستان مرخص شده‌اند.

وی با بیان اینکه دو نفر دیگر از این دانش‌آموزان به نام‌های آمنه راک و نادیا صالح نیز طی هفته آتی از بیمارستان مرخص می‌شوند، اظهار کرد: خواسته‌های خود را برای رسیدگی به وضعیت فرزندانمان به صورت کتبی و شفاهی برای وزیر آموزش و پرورش بیان کرده‌ایم اما وزیر در پاسخ به این خواسته‌ها هنوز صحبتی نکرده و به صورت رسمی موضوعی ارائه نشده است.

مرادی با تاکید بر اینکه اما این دانش‌آموزان دختر هستند و مشخص نیست که چه آینده‌ای در انتظار آنها باشد و تمام مسئولان باید به وضعیت این دانش‌آموزان و برطرف شدن دغدغه‌های خانواده‌های آنها رسیدگی کنند، ادامه داد: هنوز حرکتی از سوی وزارتخانه آموزش و پرورش برای رسیدگی به خواسته‌های ارائه شده مبنی بر اختصاص بیمه، دیه، پرداخت حقوق و تضمین آینده این دانش‌آموزان صورت نگرفته و وزارتخانه هنوز به هیچ کدام از درخواست‌هایمان جواب نداده است.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید برای آینده این دانش‌آموزان جواب‌گو باشند و آینده آنها را تضمین کنند، تصریح کرد: امیدواریم وعده‌های ارائه شده از سوی مسئولان توخالی نباشد و جنبه عملیاتی داشته باشد و دولت و نظام باید از این دانش‌آموزان برای حضور در جامعه حمایت کنند.

انتهای پیام/63004/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول