اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اول فروردین‌ماه 92 صورت می‌گیرد

افزایش 250 اتوبوس ویژه برای سخنرانی رهبر معظم انقلاب

خبرگزاری فارس: معاون خدمات شهری شهرداری مشهد با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در تاریخ اول فروردین‌ماه 92 در مشهد گفت: در این روز 250 اتوبوس ویژه علاوه بر 300 دستگاه به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

افزایش 250 اتوبوس ویژه برای سخنرانی رهبر معظم انقلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، خلیل‌الله کاظمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعداد 250 دستگاه اتوبوس علاوه بر 300 دستگاهی که به خاطر ایام نوروز به ناوگان اتوبوسرانی اضافه می‌شود، ویژه این روز به این ناوگان اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین 12 اکیپ گشت ایمنی نیز در این روز آماده خدمت‌رسانی به همشهریان هستند.

کاظمی به دیگر اقداماتی که در تاریخ اول فروردین‌ماه 92 و سال تحویل در اطراف حرم انجام می‌شود، اشاره کرد و ادامه داد: همچنین در این روز تعداد یک هزار دستگاه اتوبوس به خطوط منتهی به حرم اضافه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تعداد 100 ون و خودرو تاکسی نیز به خطوط تاکسیرانی اطراف حرم اضافه خواهد شد.

* کمپ‌های زائر در بهار امسال تجهیز می‌شوند

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: همزمان با آماده‌سازی کمپ‌های غدیر، بابا قدرت، وحدت، شهید بهشتی و پردیس برای اسکان 60 هزار نفر از زائران در ایام نوروز، برخی از سالن‌های ورزشی، سوله‌های بحران و فضاهای مسقف پایانه‌های مسافربری نیز در حال تجهیز است. البته طبق هماهنگی‌های انجام شده با آموزش و پرورش برخی از مدارس سطح شهر برای اسکان زائران فرهنگی آماده‌سازی شده است.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات زائران در سال‌های گذشته تأمین ارزاق عمومی در کمپ‌ها بود که امسال سازمان میادین میوه و تره‌بار، غرفه‌های ارزاق عمومی و میوه تره‌بار را در این کمپ‌ها راه‌اندازی می‌کند.

کاظمی به دیگر تجهیزات این کمپ‌ها اشاره کرد و بیان داشت:‌ همچنین در این کمپ‌ها اکیپ‌های آتش‌نشانی، خطوط تاکسی و اتوبوس برای تردد به حرم مطهر رضوی و... ایجاد خواهد شد.

وی افزود: در سال گذشته تنها 20 کانکس استقرار زائر در سطح شهر ایجاد شده بود، اما در سال جاری برای استقبال هرچه بهتر از زائران این تعداد به 186 کانکس به غیر از چادرهای خواب رسیده است.

کاظمی در بخش دیگری از سخنان خود از اهدای سبزه، گل و ماهی قرمز در ایستگاه‌های مبادله پسماند و 16 هزار گلدان رز و سبزه عیدی در گلزار شهدای بهشت رضا(ع) در برنامه‌ریزی‌ها و استقبال از نوروز 92 خبر داد.

*30 ایستگاه اطلاع‌رسانی نوروز 92 راه‌اندازی می‌شود

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: به منظور راحتی زائران و میهمانان بهاری مشهد، تعداد 30 ایستگاه اطلاع‌رسانی نوروزی در مشهد دایر می‌شود. 

کاظمی تأکید کرد: چاپ توزیع یک هزار نسخه ویژه‌نامه حاوی اطلاعات مکان‌های گردشگری، اسکان و تفریحی شهر مشهد و توزیع آن در مبادی ورودی مشهد، قطارها، هواپیماها و انتشار یک میلیون محصول فرهنگی شامل کتابچه و لوح فشرده از جمله اقداماتی است که در حوزه اطلاع‌رسانی در ایام نوروز انجام می‌شود.

وی در پایان اذعان داشت: همچنین دو ایستگاه در مبادی ورودی مشهد ایجاد می‌شود. ضمن اینکه مرکز ارتباطات مردمی شهرداری مشهد (137) نیز به صورت 24 ساعته آماده خدمت‌رسانی به شهروندان و زائران هستند.

انتهای پیام/70023/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول